Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mercedes 1.7 R4 8V 116KM to kolejna odmiana z rodziny M266 która zasila modele Mercedes-Benz Klasy A oraz B.
Wszystkie odmiany silnika ( 1.5 l 1.7 l 2.0 l ) z tej rodziny miały zastosowanie tylko i wyłącznie w modelach Mercedes-Benz klasy A oraz B.Jednostka trwała nie stwarzająca użytkownikom większych problemów zasilana wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu.Niestety układ rozrządu czasami daje się we znaki,do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć awarie napinacza oraz ślizgów jak również rozciąganie się samego łańcucha.
Wszystko jest uzależnione od użytkowania pojazdu oraz jego serwisu,wiele modeli pokonuje przebiegi ponad 300 tys bez żadnych problemów a w innych przypadkach już przy 150tys/km rozrząd daje się we znaki.Trzeba nadmienić że do wymiany trzeba wyciągnąć silnik !!! Po za tym silnik uchodzi za bardzo trwały i mało awaryjny,serwis oraz części są ogólno dostępne.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (8.7) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 7.0/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |