Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.7 R4 8V SOHC 116KM M266

8741
Silnik Mercedes 1.7 R4 8V SOHC 116KM M266

Silniki Mercedes R4 SOHC / R6 SOHC/DOHC są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
  • SsangYong

Silnik Mercedes 1.7 R4 8V 116KM to kolejna odmiana z rodziny M266 która zasila modele Mercedes-Benz Klasy A oraz B.

Wszystkie odmiany silnika ( 1.5 l 1.7 l 2.0 l ) z tej rodziny miały zastosowanie tylko i wyłącznie w modelach Mercedes-Benz klasy A oraz B.Jednostka trwała nie stwarzająca użytkownikom większych problemów zasilana wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu.Niestety układ rozrządu czasami daje się we znaki,do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć awarie napinacza oraz ślizgów jak również rozciąganie się samego łańcucha.


Wszystko jest uzależnione od użytkowania pojazdu oraz jego serwisu,wiele modeli pokonuje przebiegi ponad 300 tys bez żadnych problemów a w innych przypadkach już przy 150tys/km rozrząd daje się we znaki.Trzeba nadmienić że do wymiany trzeba wyciągnąć silnik !!! Po za tym silnik uchodzi za bardzo trwały i mało awaryjny,serwis oraz części są ogólno dostępne.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części

Wady

  • przeciętna dynamika
  • wysokie spalanie
  • awaria układu rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

57%
14%
7%
0%
0%
14%
7%
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

16.12.2022 W169 bluefficiency 1,7
(8.7)
Opinia: Szwab nie dbał o silnik (1,7 B), to początkowo sporo kosztów. W instrukcji olej w manualnej skrzyni miał być "dożywotni" więc po 200tys skrzynia padła. No bo jak nie? Katalizator do wymiany, obecnie 1500 nowy. Przy okazji jak silnik leży na stole regeneracja wszystkich dostępnych
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Cichutki, mięciutki, zakresy biegów długie, żywotny- da radę na mln km, lata w Niemczech sporo w Taxi to wiem, (po 200 tys 0 oleju) jak trzeba dynamiczny 10s/100, mało awarii
Wady: Żeby coś zrobić to fakt, mordęga. Ciasnota, mało dostępu, upakowany kolanem. To największa upierdliwość. Jedyna pociecha że zadbany lata bezawaryjnie długi długi czas.
  • Silnik: 1,7 b/g
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 210
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam