Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.6 R4 8V SOHC 82KM-102KM M166

9045
Silnik Mercedes 1.6 R4 8V SOHC 82KM-102KM M166

Silniki Mercedes R4 SOHC / R6 SOHC/DOHC są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
  • SsangYong

Silnik Mercedes 1.6 R4 8V 82-102KM miał zastosowanie w latach 1997-2004 w modelu A Klasa W168. To druga odmiana po wersji 1.4L z rodziny M166 która jest montowana poprzecznie tuż za osią przednią co daje lepsze możliwości rozłożenia ciężaru.Niestety minusem jest problematyczny dostęp do jednostki co powoduję wyższe koszty ewentualnych napraw lub samego serwisu.


Natomiast ogromnym plusem jest dużo wyższe bezpieczeństwo w razie zderzenia czołowego ponieważ jednostka przemieszcza się pod podłogę a nie do wnętrza kabiny.Ta wersja uchodzi za najbardziej optymalną której osiągi są na dobrym poziomie jak również dynamika i spalanie.Do najczęstszych problemów trzeba zaliczyć awarie układu elektrycznego,cewki zapłonowe alternator oraz pasek klinowy.Po za tym można śmiało stwierdzić ze silnik jest trwały oraz mało awaryjny.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • łańcuch rozrządu

Wady

  • awarie układu elektrycznego
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie alternatora
  • uwaga na paski klinowe

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.7)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

8%
17%
8%
8%
17%
17%
25%
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

09.05.2020 Mercedes-Benz W168 A160
(9.7)
Opinia: Bardzo dobry silnik: dynamiczny, jak na bezynianka oszczędny, o przyjemnej charakterystyce momentu obrotowego - moment dostępny od niskich obrotów, nie trzeba go mocno kręcić. Największy problem co cewka zapłonowa - nie dość, że często ulega awarii, to jest trudno dostępna. Łańcuch rozrządu trwały ale przy
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika, trwałość, moment obrotowy dostępny od niskich obrotów, akceptowalne spalanie
Wady: awarie cewki zapłonowej, rozciągający się łańcuch rozrządu
  • Silnik: 102 KM
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam