Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.4 R4 8V SOHC 82KM M166

3040
Silnik Mercedes 1.4 R4 8V SOHC 82KM M166

Silniki Mercedes R4 SOHC / R6 SOHC/DOHC są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
  • SsangYong

Silnik Mercedes 1.4 R4 8V 82KM miał zastosowanie w latach 1997-2004 w modelu A Klasa W168. To najsłabsza odmiana z rodziny M166 która jest montowana poprzecznie tuż za osią przednią co daje lepsze możliwości rozłożenia ciężaru.Niestety minusem jest problematyczny dostęp do jednostki co powoduję wyższe koszty ewentualnych napraw lub samego serwisu.


Natomiast ogromnym plusem jest dużo wyższe bezpieczeństwo w razie zderzenia czołowego ponieważ jednostka przemieszcza się pod podłogę a nie do wnętrza kabiny.Jednostka uchodzi za trwałą jednak jej osiągi są na niskim poziomie jak również spalanie.Do najczęstszych problemów trzeba zaliczyć awarie układu elektrycznego,cewki zapłonowe alternator oraz pasek klinowy.Po za tym można śmiało stwierdzić ze silnik jest trwały oraz mało awaryjny.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • rozrząd na łańcuchu

Wady

  • awarie układu elektrycznego
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie alternatora
  • uwaga na paski klinowe

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
33%
0%
33%
0%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami