Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.6 R6 12V SOHC CIS-E 160KM-166KM M103

3465
Silnik Mercedes 2.6 R6 12V SOHC CIS-E 160KM-166KM M103

Silniki Mercedes R4 SOHC / R6 SOHC/DOHC są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
  • SsangYong

Silnik Mercedes 2.6 R6 12V 160/166KM był produkowany w latach 1984-1996 i zasilał szereg modeli marki Mercedes.Konstrukcja silnika prosta i bardzo trwała co przekłada się na przebiegi rzędu 500tys bez większych problemów.Kultura pracy jest na dobrym poziomie jak również dynamika użytkownicy aut z tym silnikiem nie będa zawiedzeni.Na minus trzeba zapisać wysoki poziom spalania,rozwiązaniem jest możliwość montażu instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • prosta budowa
  • niska awaryjność
  • dobra kultura pracy

Wady

  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: 10W40, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (6.0)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

03.07.2021 W124 260E
(6.0)
Opinia: Bardzo dobre "ekonomiczne" źródło napędu. Duża różnica pomiędzy C124 230E a W124 260E, którymi jeżdzę. Znacznie przyjemniejsza jazda, kultura pracy. Idealna jednostka do połączenia ze skrzynią automatyczną.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Kultura pracy i aksamitna jazda.
Wady: Wysoko położony moment maksymalny. Duże spalanie powyżej 10l/100km
  • Silnik: M103 260E
  • Rocznik: 1988
  • Przebieg: 260000km
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam