Jaguar

Silnik Jaguar/L-R 2.0 16V Turbo 241/250KM AJ200

13224
Silnik Jaguar/L-R 2.0 16V Turbo 241/250KM AJ200

Silniki Jaguar/L-R AJ200 Ingenium są stosowane w samochodach marki

  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Jaguar 2.0 16V Turbo o mocy 241-250KM wszedł do produkcji w 2016 roku jako nowa konstrukcja z rodziny Ingenium. Jednostka jest stosowana w szeregu modeli Jaguar oraz Land Rover i zastąpiła starsze odmiany koncernu Forda z rodziny AJ V6. Nowa rodzina silników Ingenium to konstrukcja modułowa co oznacza że ma zastosowanie zarówno w benzynie jak i w dieslu w odmianach 3.4,5 oraz 6 cylindrowych.


Może mieć zastosowanie poprzecznie lub wzdłużnie z możliwością napędu na przednie lub tylne osie jak również z napędem 4×4. Konstrukcja zaawansowana technologicznie wyposażona we wtrysk bezpośredni o ciśnieniu 200bar z pojedynczym turbodoładowaniem typu Twin-Scroll firmy ( Mitsubishi, BorgWarner). Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy świetną dynamiką oraz niskim poziomem spalania jak na pojemność oraz moc.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • turbodoładowanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: . L, typ oleju: Motul 0W20, wymiana po .
  • Przegląd serwisowy co .
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.3)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 9.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 1

Najbardziej awaryjna część

74%
3%
3%
3%
11%
3%
3%
Suma głosów: 35

Opinie użytkowników

23.09.2025 XF X260
(10.0)
Opinia: przebieg 138 tyś, na razie bezproblemowo, bez jakichkolwiek niepokojących objawów, olej zmieniany co 10 tyś, cicho, dynamicznie, bezawaryjnie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: wysoka kultura pracy, niskie spalanie, na razie brak problemów
  • Silnik: 250
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 138000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
26.07.2025 XE 2018 25t
(9.3)
Opinia: Silnik benz 2.0 ingenium 250km ( XE 25t) spalanie (trasa 5,5-6l autostrada 7l miasto 10-11l) i przyspieszenie 6,2s robi robotę. Kultura pracy na wysokim poziomie. Diesle niestety nie wyszły ale benzynowym silnikiem to wspaniałe auto.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: osiągi i spalanie
Wady: brak
  • Silnik: 2.0 ingenium 250km
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 150
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
24.07.2025 Jaguar XE P250
(10.0)
Opinia: Bardzo dobra jednostka, trwała, NIE MYLIĆ Z WARIANTEM DIESLA! Benzyna jest w porządku, ekonomiczna (6-7l na trasie). Bardzo dużo momentu z dołu, fajna kultura pracy po rozgrzaniu. Olej wymieniać do 10-12 tyś i wszystko będzie ok. To już 3 jednostka 2.0 250 u mnie w domu.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Moc dostępna nisko, aż do końca Kultura pracy Bezawaryjność Ekonomia
Wady: Nie zauważyłem wad
  • Silnik: AJ200P
  • Rocznik: 2024
  • Przebieg: 44000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
19.12.2023 E-Pace
(10.0)
Opinia: Super Silnik, dynamiczny i trwały. Pan co dał negatywną opinię, pomylił sobie benzynę z dieselem
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwałość, dynamika,
  • Silnik: 2.0/250
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
24.03.2023 Jaguar XE
(7.7)
Opinia: Znakomity i niezawodny silnik. Trudno o ciekawszą opcję na rynku w tej klasie
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • 9.0/10
Zalety: elastycznosc, kultura pracy, trwałość
Wady: nieco za duże spalanie
  • Silnik: 250 KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 78000
  • Spalanie: 9.9 l/100km
Polecam