Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Jaguar 3.0 V6 VCT o mocy 380KM miał zastosowanie od 2011 roku w szeregu modeli Jaguara oraz Land Rovera.Konstrukcja powstała na bazie jednostki o oznaczeniu AJ133 V8 która została poddana szeregu modyfikacji.Jednostka wykonana ze stopu aluminium z czterema wałkami rozrządu VCT wyposażona we wtrysk bezpośredni obsługiwany przez dwie pompy wysokociśnieniowe.
System zmiennych faz rozrządu VCT ma możliwość regulowania rozrządu zaworów dolotowych oraz wydechowych i jest sterowny przez Bosch ECM.Ponadto silnik został wyposażony w Doładowanie chłodzone cieczą które napędzane jest z wału korbowego przez specjalny pasek do napędzania.Trzeba nadmienić że jednostka spełnia wygórowane normy emisji spalin Euro 5.Użytkownicy aut z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani potencjałem jakim jednostka dysponuję.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Kompresor
| Średnia (głosów: 1) | (6.0) |
| Trwałość | 7.0/10 |
| Utrzymanie | 7.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |