Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Jaguar 2.1 V6 24V VVT 156KM został opracowana przez koncern Forda dla modeli Jaguar i był stosowany w latach 2000-2011.To najmniejsza odmiana z rodziny AJ która jest podstawową wersją stosowaną w modelu Jaguar X-Type.Jednostka wykonana z aluminium (blok oraz głowica) wyposażona we wtrysk wielopunktowy a układ rozrządu został oparty na łańcuchu.
Co ważne cała rodzina AJ została wyposażona w układ zmiennych faz rozrządu co przełożyło się na dużo wyższą kulturę pracy.Co do tej wersji występowała jedynie z manualną skrzynia biegów oraz z napędem na jedną ość.Na plus trzeba zapisać niska awaryjność oraz dużą żywotność co przekłada się na niższe koszty użytkowania.Również spalanie w porównaniu do mocniejszych odmian jest niższe średnio 10 litrów na 100km to niezły wynik biorą pod uwagę że jest to silnik V6.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |