Jaguar

Silnik Jaguar 2.5 V6 24V VVT 196KM-200KM AJ25

4263
Silnik Jaguar 2.5 V6 24V VVT 196KM-200KM AJ25

Silniki Jaguar / Land Rover są stosowane w samochodach marki

  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Jaguar 2.5 V6 24V VVT 196-200KM został opracowany przez koncern Forda dla modeli Jaguar i był stosowany w latach 2000-2011. Silnik jest często mylony z konstrukcją Forda Duratec o tej samej pojemności, jednak nie są one identyczne. Jednostka wykonana z aluminium (blok oraz głowica) wyposażona we wtrysk wielopunktowy a układ rozrządu został oparty na łańcuchu – to cechy wspólne dla obu odmian.


Najbardziej zauważalne różnice to: wyższa moc dla silników Jaguara oraz zastosowanie zmiennych faz rozrządu VVT. Silnik może pochwalić się bardzo dobrą dynamiką wysoką kulturą pracy oraz niską awaryjnością co w przypadku Forda było utrapieniem. Trzeba nadmienić iż jednostka współpracowała z manualną skrzynią biegów jak również automatem oraz napędem na cztery koła.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wysokie spalana
  • kosztowny montaż instalacji LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

13.06.2022 Jaguar X Type
(9.0)
Opinia: Dobry, solidny silnik, ładne brzmienie, mocny i elastyczny. Awarii brak pod warunkiem wymiany oleju co 15 tys i filtrów. Mam go w LPG, przejechane już 150 tys. km. Trochę ciężko wymienić świece, gdyż jeden rząd jest od strony grodzi pod podszybiem ale da radę
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Moc, elastyczność, dynamika, trwałość, dobrze działa z instalacją lpg
Wady: Wymiana świec, "pocenie" się silnika na bloku
  • Silnik: 2.5 l, V6, 196 KM
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 352000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam