Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Jaguar 2.5 V6 24V VVT 196-200KM został opracowany przez koncern Forda dla modeli Jaguar i był stosowany w latach 2000-2011. Silnik jest często mylony z konstrukcją Forda Duratec o tej samej pojemności, jednak nie są one identyczne. Jednostka wykonana z aluminium (blok oraz głowica) wyposażona we wtrysk wielopunktowy a układ rozrządu został oparty na łańcuchu – to cechy wspólne dla obu odmian.
Najbardziej zauważalne różnice to: wyższa moc dla silników Jaguara oraz zastosowanie zmiennych faz rozrządu VVT. Silnik może pochwalić się bardzo dobrą dynamiką wysoką kulturą pracy oraz niską awaryjnością co w przypadku Forda było utrapieniem. Trzeba nadmienić iż jednostka współpracowała z manualną skrzynią biegów jak również automatem oraz napędem na cztery koła.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (9.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |