Silnik Jaguar 2.5 V6 24V VVT 196-200KM został opracowany przez koncern Forda dla modeli Jaguar i był stosowany w latach 2000-2011. Silnik jest często mylony z konstrukcją Forda Duratec o tej samej pojemności, jednak nie są one identyczne. Jednostka wykonana z aluminium (blok oraz głowica) wyposażona we wtrysk wielopunktowy a układ rozrządu został oparty na łańcuchu – to cechy wspólne dla obu odmian. Najbardziej zauważalne różnice to: wyższa moc dla silników Jaguara oraz zastosowanie zmiennych faz rozrządu VVT. Silnik może pochwalić się bardzo dobrą dynamiką wysoką kulturą pracy oraz niską awaryjnością co w przypadku Forda było utrapieniem. Trzeba nadmienić iż jednostka współpracowała z manualną skrzynią biegów jak również automatem oraz napędem na cztery koła.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 1) | (9.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 9.0/10 |