Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik BMW 1.8 R4 M42B18 o mocy 140 KM był produkowany w latach 1991-1996 i zasilał samochody BMW serii 3 E36. Jest on następcą odmiany M40, w której zastosowano wiele nowszych i trwalszych rozwiązań. Jednostka ta posiada żeliwny blok oraz aluminiową głowicę, wyposażoną w dwa wałki rozrządu i rozrząd oparty na łańcuchu.
W porównaniu do silników oznaczonych jako M42 iS, konstrukcja została zmieniona. W szczególności kolektor wydechowy posiada niezależny od siebie kanał wylotowy, co przekłada się na lepsze osiągi, a także umożliwia modyfikacje i przeróbki. Dodatkowo, warto wspomnieć o średnim spalaniu oscylującym na poziomie 8-9 litrów podczas dość dynamicznej jazdy. Kierowcy uważają ten silnik za bardzo trwały, mało awaryjny i charakteryzujący się dobrą kulturą pracy, co na pewno zadowoli potencjalnego użytkownika.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |