BMW

Silnik BMW 1.9 R4 105KM-118KM M43B19

25418
Kategoria: Silniki BMW Serii M
Silnik BMW 1.9 R4 105KM-118KM M43B19

Silniki BMW Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 1.9 R4 M43B19 o mocy 118KM stosowany w samochodach BMW Serii 3. Jednostka o prostej konstrukcji, a co za tym idzie łatwa w ewentualnych naprawach. Kierowcy szukający przyzwoitych osiągów mogą być rozczarowani, silnik jest ospały i mało dynamiczny. Do największych mankamentów tej jednostki trzeba zaliczać wysokie spalanie, słabą kulturę pracy, wycieki oleju i drobne usterki elektroniki. Do najbardziej wrażliwych elementów należy układ chłodzenia, często awaryjne są pompy wody oraz termostaty. Silnik dobrze współpracuje z instalacją LPG a co za tym idzie często jest ona montowana. Na rynku wtórnym silnik jest popularny ale i często mocno wyeksploatowany, więc przed zakupem warto sprawdzić jego stan. W ogólnej opinii silnik jest chwalony za trwałość, przyzwoite koszty użytkowania i dostępność części.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części

Wady

  • awarie układu chodzenia
  • awarie termostatu
  • awarie pompy wody
  • wysokie spalanie
  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (7.2)
Trwałość 7.7/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 6.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 3

Najbardziej awaryjna część

33%
23%
9%
9%
7%
12%
7%
Suma głosów: 43

Opinie użytkowników

19.03.2023 bmw e46 sedan
(7.3)
Opinia: silnik jak do tej pory narazie nie zawodzi, przy przybiegu 228k nic nie stuka nic nie puka,jak jezdzisz jak kasztan co piluje 22 letnie auto do odciny i cie nie boli portfel to powodzenia w kosztach ,tak jak mowia jak dbasz tak masz ;)
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 5.0/10
Zalety: -Prowadzenie
Wady: -Słaba dynamika -Sonda lambda
  • Silnik: m43b19 118
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 228000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
15.03.2023 e46
(6.0)
Opinia: ***jowy silnik nie polecam pali jak smok wawelski radzilbym zrobic swap na 2.2
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 4.0/10
Zalety: nie ma zadnych
Wady: sonda lambda pompa wody poduszka walu napedowego
  • Silnik: 118
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 227000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Odradzam
24.10.2022 BMW e46 sedan
(8.0)
Opinia: Mam e46 sedan z tym m43 powiem tak ciągłę pocenie się węży od układu chłodzenia czy lejący się płyn z krućców co do oleju nie bierze ani grama na 10 tyś [chyba że mamy wyciek] spalanie w miare ,dobrze chodzi z gazem koszty utrzymania w
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: - nie pobiera oleju -przyzwoite koszta naprawy
Wady: -ciągłe wycieki płynu chłodniczego -panewki
  • Silnik: M43 118
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 320000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
18.04.2021 E46
(8.7)
Opinia: Jak się dba, tak się ma. Wiadomo, że padają panewki jak się kręci do odcinki 20-letni samochód z przebiegiem 300 tyś. i więcej.
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Kultura pracy
Wady: Wycieki
  • Silnik: 118/m43tub19
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
20.02.2020 BMW E46
(7.0)
Opinia: Przy tym silniku z pewnością trzeba uważać na panewki, które lubią się zużywać (warto je wymienić profilaktycznie i oszczędzić remontu kapitalnego silnika). Układ chłodzenia jest dość problematyczny, pojawiają się problemy z pękającym zbiorniczkiem cieczy chłodzącej, wycieki z węży chłodniczych. Falujące obroty na zimnym silniku, ustające
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: W miare dynamiczny,
Wady: panewki, układ chłodzenia, falowanie obrotów
  • Silnik: M43 1.9 105 km
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam