Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik BMW 1.9 R4 M43B19 o mocy 105 lub 118KM stosowany w samochodach BMW Serii 3 oraz Z3. Jednostka o prostej konstrukcji, a co za tym idzie łatwa w ewentualnych naprawach. Kierowcy szukający przyzwoitych osiągów mogą być rozczarowani, silnik jest ospały i mało dynamiczny. Do największych mankamentów tej jednostki trzeba zaliczać wysokie spalanie, słabą kulturę pracy, wycieki oleju i drobne usterki elektroniki. Do najbardziej wrażliwych elementów należy układ chłodzenia, często awaryjne są pompy wody oraz termostaty. Silnik dobrze współpracuje z instalacją LPG a co za tym idzie często jest ona montowana. Na rynku wtórnym silnik jest popularny ale i często mocno wyeksploatowany, więc przed zakupem warto sprawdzić jego stan. W ogólnej opinii silnik jest chwalony za trwałość, przyzwoite koszty użytkowania i dostępność części.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 11) | (7.3) |
| Trwałość | 7.9/10 |
| Utrzymanie | 7.5/10 |
| Dynamika | 6.5/10 |