Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik BMW 1.8 R4 M43B18 o mocy 115 KM stosowany od 1993 roku w samochodach BMW Serii 3 jest jednostką prostą, nieskomplikowaną, co za tym idzie łatwą w ewentualnych naprawach. Kierowcy szukający przyzwoitych osiągów będą zadowoleni, ponieważ silnik jest względnie dynamiczny. Do największych mankamentów tej jednostki należy zaliczyć awarie koła rozrządu, wycieki oleju, awarie pompy oleju oraz usterki elektroniki. Silnik dobrze współpracuje z instalacją LPG, dlatego często jest montowany. Na rynku motoryzacyjnym dostępne są takie silniki, które często są bardzo wyeksploatowane. Przed zakupem warto sprawdzić stan silnika. Ogólnie rzecz biorąc, silnik jest chwalony za trwałość, przyzwoite koszty użytkowania oraz dostępność części.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 2) | (8.0) |
| Trwałość | 8.5/10 |
| Utrzymanie | 8.5/10 |
| Dynamika | 7.0/10 |