Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 1.6 16V FSI z rodziny EA111 o mocy 110KM z oznaczeniem BAD był stosowany w latach 2002-2006 w Audi A2, VW Golf IV oraz Bora. Konstrukcja nowoczesna, wyposażona we wtrysk bezpośredni. W tej odmianie w odróżnieniu do innych silników FSI zastosowano zamiast łańcucha pasek rozrządu a jego interwał przypada na 90 tys.km. Silnik o dobrej kulturze pracy, dynamiczny i palący zdecydowanie mniej od starszej wersji 1.6 MPI.
Niestety to koniec dobrych wiadomości, bo okazał się bardzo awaryjny i kosztowny w naprawach. Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć problemy z elektroniką, awariami cewki, czujników oraz nastawnikiem faz rozrządu. Kolejnym poważnym, problemem jest gromadzenie się nagaru na zaworach dolotowych. Podsumowując ta odmianę trzeba jednoznacznie stwierdzić, że w porównaniu do starszych konstrukcji jest ona zdecydowanie bardziej awaryjna oraz kosztowna w ewentualnych naprawach. Po stronie plusów trzeba zapisać wysoką kulturę pracy, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Kod silnika: BAD
| Średnia (głosów: 1) | (9.7) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |