Popularne na rynku

Silnik VW 2.0 16V FSI 150KM EA113

77959
Silnik VW 2.0 16V FSI 150KM EA113

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 16V FSI z rodziny EA113 o mocy 150KM miał zastosowanie w samochodach marki Audi, Seat, Skoda i VW. Silnik 16-zaworowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostki z początkowych lat produkcji miały problemy z odkładającym się nagarem na kolektorach ssących oraz z nietrwałymi wałkami rozrządu. Objawami nagromadzenia nagaru były: nierówna praca silnika jak również spadek mocy silnika.


Usunąć nagar można po przez specjalistyczne środki czyszczące albo mechanicznie. Po kilku latach zaprzestano produkować wersję FSI i zastąpioną ją wersją z turbosprężarką o oznaczeniu TFSI. W ogólnej opinii kierowców silnik jest chwalony za jego pracę, dobra dynamikę oraz poziom spalania. Niestety wady jakie posiada wiążą się z niemałymi wydatkami co poważnie stawia zakup auta z tym silnikiem pod znakiem zapytania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • wysoka kultura pracy
  • dostępność części

Wady

  • FSI- zbieranie nagaru na kolektorze
  • nietrwałe wałki rozrządu
  • drogi serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km/180.000km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

FSI-Rozrząd-wymiana  paska (co 150 lub 180 tys. km).

Kody silnika: AWA/AXW/BLR/BLX/BVY/BVZ

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (7.9)
Trwałość 7.8/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 2

Najbardziej awaryjna część

59%
3%
8%
4%
3%
11%
13%
Suma głosów: 76

Opinie użytkowników

04.10.2023 Passat b6
(8.7)
Opinia: Dobry silnik
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamika,spalanie
Wady: Awarie czujników
  • Silnik: Blr
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 166000
  • Spalanie: 7.7 l/100km
Polecam
17.05.2023 Passat b6
(9.0)
Opinia: Wytrzymały
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwałość
Wady: Brak
  • Silnik: 2.0 fsi
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 165000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam
24.08.2022 Audi A4 B6 Avant
(8.7)
Opinia: Auto kupiłem z przebiegiem 150 tys, teraz najechane mam grubo ponad 250 tys, w miedzy czasie wymieniłem dwa razy rozrząd przy zakupie (do tego sprzęgło z dwumasą poprzednik je zajechał ciągnąc przyczepkę) i jakieś 5 tys km temu więc z rozrządem mam już spokoj, nie
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: dobre osiągi niskie spalanie bezawaryjność
Wady: nie stwierdziłem
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
01.07.2022 Passat b6
(10.0)
Opinia: Od 5 lat posiadam auto z tym silnikiem. Bardzo udana jednostka. Zero poboru oleju.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Małe spalanie jak na masę auta
Wady: Niedoświadczyłem
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 8.1 l/100km
Polecam
20.01.2021 VW Passat B6
(5.3)
Opinia: Niestety w moim silniku (samochód kupiony w polskim salonie) padła uszczelka pod głowicą przy około 140 000km. Dodatkowo tak jak inni wspomnieli jest problem z gromadzącym się nagarem, który trzeba czyścić (zalecane w warsztacie) co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Drugi raz nie zdecydowałbym się się na
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamiczny jak na 2.0
Wady: Koszt utrzymania
  • Silnik: 2.0 FSI 150KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 146000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię