Volkswagen

Silnik VW 1.4 16V FSI 86KM-105KM EA111

46782
Silnik VW 1.4 16V FSI 86KM-105KM EA111

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.4 16V FSI z rodziny EA111 o mocy 86, 90 lub 105KM znany z VW Lupo, Polo IV i Golfa V. Konstrukcja nowoczesna, wyposażona w wtrysk bezpośredni z rozrządem na łańcuchu. Silnik o dobrej kulturze pracy, dobrej dynamice i niskim poziomie spalania. Tu koniec dobrych wiadomości, niestety okazał się bardzo awaryjny i kosztowny w naprawach. Do najczęstszych awarii zaliczają się bardzo wadliwy układ rozrządu, rozciągający się łańcuch, awaryjny napinacz hydrauliczny oraz nastawnik faz rozrządu.


Następne poważne problemy to gromadzenie się nagaru na zaworach dolotowych jak również elektronika silnika. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem muszą pamiętać o regularnym serwisowaniu oraz tankowaniu dobrej jakości paliwa, to w dużym stopniu wyeliminuje kosztowne awarie. Dużym atutem tej jednostki jest wysoka kultura pracy dobra dynamika i przyzwoity poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • niskie spalanie
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • duże problemy z rozrządem
  • problem z łańcuchem rozrządu
  • nagar na zaworach dolotowych
  • drogi montaż instalacji LPG
  • drogie części

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: AXU/ARR/BKG/BLN

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.8)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 2

Najbardziej awaryjna część

71%
2%
5%
2%
6%
11%
3%
Suma głosów: 62

Opinie użytkowników

04.07.2022 VW GOLF V 1.4 FSI
(8.0)
Opinia: Silnik nigdy mnie nie zawiódł, aż do 220 tys. kiedy padł - po 70 tys. skapitulował rozrząd, awaria pracy napinacza ze względu na stanie pod górę na biegu bez zaciągniętego ręcznego. Auto ustawiłem na 30 stopniowym wzniesieniu wyłącznie na biegu - pierwsze odpalenie dało kontrolkę
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: zawsze suchy i szczelny, mały pobór oleju (na 10 tys. km dopijał resztę z 5L pojemnika)
Wady: awaria EGR i drugiej sondy lambda, mało trwały ten bezobsługowy rozrząd na łańcuchu
  • Silnik: 90 KM BKC/BLN
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
02.04.2021 golf IV
(4.0)
Opinia: Kupiłem na szybko i żałowałem
  • 2.0/10
  • 5.0/10
  • 5.0/10
Zalety: małe spalanie
Wady: rozrząd wycieki ciśnienie oleju stukające skrzlanki
  • Silnik: 75km
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam
19.02.2019 Golf V FSI 90KM
(10.0)
Opinia: Jeżdżę tym autem od roku i nigdy nie miałem problemów, wystarczy dbać o samochód oraz zapewnić mu olej i dobrą benzynę. Siostra kolegi jeździ na silniku FSI 1.6 przeszło 14 lat i nigdy nie miała problemów z tym autem. Przyznaje że 90 koni nie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: FSI 90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004/188,888
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
20.08.2017 Radek
(9.0)
Opinia: Silnik mam w Golfie od dwóch lat przejechałem nim 40 tys i zero problemów,auto serwisuje co 15 tys tankuje na sprawdzonych stacjach i garażuję.Bardzo dobry silniczek idealny do miasta i na wypady po za miasto,mocy nie za wiele ale jest wystarczająca do normalnej jazdy.Jeżlei ktoś
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Golf V/90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007r/180.000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię