Volkswagen

Silnik VW 2.0i E 8V MPI 90KM-100KM EA827

8658
Silnik VW 2.0i E 8V MPI 90KM-100KM EA827

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0i E 8V MPI o mocy 90 lub 100KM miał zastosowanie w samochodach Audi 80 B4, 100 C4 oraz A6 C4. Konstrukcja 8-zaworowa wykonana z żeliwa z kutym wałem korbowym na pięciu łożyskach oraz głowicą wykonaną z aluminium. Takie rozwiązania zapewniły dużą żywotność jednostki. która bezproblemowo pokonywała przebiegi ponad 400 tys. km. Silnik prosty w budowie co przekłada się na bezproblemowy serwis. Niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy osprzętu takie jak awarie przepustnicy oraz pompy wody i ubytki oleju (średnio 1L/10.000km). Ta druga usterka może być bardzo kosztowną ponieważ doprowadza do przegrzania silnika a w konsekwencji do jego remontu.


Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Musimy pamiętać, że kultura pracy nie jest na najwyższym poziomie jak również na minus trzeba zapisać słabą dynamikę. Podsumowując tą jednostkę pamiętajmy że nie jest to demon prędkości ale za to odwdzięcza się niskimi kosztami użytkowania oraz znikomą awaryjnością. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta i trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie koszty użytkowania
  • tani i prosty serwis
  • dostępność części
  • prosty montażu instalacji LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • awarie osprzętu
  • ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 60.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.0 L, typ oleju: Castrol 5W40 lub 10W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co co 15 tys.km lub 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Oznaczenia silnika: ABT/AAE

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (6.0)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

17%
0%
0%
0%
17%
17%
50%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

11.08.2020 B4
(6.0)
Opinia: Z serwisówki wynika, że rozrząd to co 120 tys. km się wymienia. Trzeba pamiętać, że po wymianie rozrządu ustawić zapłon
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Właściwie bezobsługowy
Wady: Słaba dynamika Bierze olej
  • Silnik: 90
  • Rocznik: 1994
  • Przebieg: 2700000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię