Popularne na rynku

Silnik 2.0 20V MPI 130KM (ALT)

50437
Silnik 2.0 20V MPI 130KM (ALT)

Silniki Volkswagen MPI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik 2.0 8V MPI o mocy 130KM miał zastosowanie w samochodach segmentu C i D takich jak Audi A4 VW Passat. Silnik prosty w budowie łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy osprzętu jak awarie przepustnicy silnika krokowego i ubytki oleju średnio 1L na 10.000KM. Dodatkowo musimy kontrolować układ rozrządu w którym do wymiany poza paskiem jest również łańcuszek, który lubi się rozciągnąć!!! Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. W odróżnieniu od wersji 8-zaworowej silnik jest bardziej dynamiczny a spalanie jest na dobrym poziomie. Użytkownicy aut z tym silnikiem nie będą zawiedzeni bo jest dynamiczny i w miarę oszczędny a przede wszystkim mało awaryjny co jest jego dużym atutem.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie wariatora faz rozrządu
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • występuje pasek oraz łańcuch rozrządu- uwaga na rozciąganie się łańcucha
  • ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.5)
Trwałość 7.8/10
Utrzymanie 7.2/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 2

Najbardziej awaryjna część

7%
2%
63%
5%
4%
11%
9%
Suma głosów: 57

Opinie użytkowników

08.09.2021 Audi A4 B7 Avant
(7.3)
Opinia: Silnik potocznie uważany za jeden z gorszych wyborów do A4 B7. Nie bez powodu. Decydując się na ten silnik trzeba mieć świadomość (w mojej opinii) trzech największych jego wad: 1. nadmiernego poboru oleju silnikowego 2. niezadowalającej dynamiki 3. relatywnie wysokiego zużycia paliwa (jak na oferowaną dynamikę jazdy). Ad. 1.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: trwałość, kultura pracy, rozkład momentu obrotowego, współpraca z LPG
Wady: 1. nadmierny pobór oleju silnikowego (wielu się doktoryzowało nad tym silnikiem, w sieci aż kipi od dyskusji na ten temat); 2. układ zapłonowy (wadliwe fabryczne cewki), po wymianie nowe także systematycznie padają (podobno "ten typ tak ma"); 3. moim zdaniem niekorzystnie dobrane przełożenia manualnej skrzyni biegów
  • Silnik: 2.0 ALT (96 kW, 130 KM)
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 168500
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
23.09.2020 Audi A4 sedan
(8.0)
Opinia: Użytkuję auto od listopada 2017r, zakupiony z przebiegiem 191tyś km, od razu zamontowałem gaz. Spalanie w trasie 8L, w mieście/cykl mieszany do 12. Pali więcej oleju niż w pozostałych opiniach, u mnie ok. 2L na 10k km, ale trzeba po prostu jeździć z litrem w bagażniku. Nie
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: dynamika kultura pracy bezawaryjność dobrze pracuje na gazie
Wady: ubytki oleju
  • Silnik: ALT 96kW
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 245000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
07.11.2019 Audi A4
(8.7)
Opinia: Polecam silnik 2.0 130 KM przede wszystkim za małą awaryjność (w moim przypadku brak awaryjności). Auto kupione przy przebiegu 155 000 km, obecnie 232 000 i bez żadnych problemów. Jedyną rzeczą, którą wymieniłem to rozrząd, ale tylko dlatego, że po prostu przyszedł na niego czas. Pije trochę
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 2.0 20V 130 KM
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 232000
  • Spalanie: 1.0 l/100km
Polecam
11.03.2019 Audi A4 B6
(8.0)
Opinia: Mam ten silnik od 2 lat w audi a4, kupione z przebiegiem 187 tys. raczej potwierdzony. Jak narazie z usterek: puściła uszczelka pod deklem, rozsypała się rurka od miarki oleju, termostat. Wszystko razem 250 zł za części. Silnik zagazowany przeze mnie w momencie zakupu auta.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 131 KM / ALT
  • Rocznik / Przebieg: 2004 / 215000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
02.09.2018 Zły
(5.0)
Opinia: Trafiłem na trupa i auto więcej stało w warsztacie a niżeli jeździło,przebieg 376.tys posypało się wszystko na raz przepływka,układ chłodzenia termostat węże,katalizator,rozrząd i silnik chodzi jak traktor.To tak pokrótce.Jak ktoś chce kupować to niech dokładnie sprawdzi bo potem jest płacz.Silnik dynamiczny jak było wszystko OK
  • 3.0/10
  • 4.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Audi A6 2.0 20V 130KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002 r /376.tys
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam