Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI G4FD o mocy 132-140KM produkowany od 2010 roku. Jednostka ma szerokie zastosowanie w różnych segmentach samochodów Hyundai oraz Kia. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim wyposażone w zmienne fazy rozrządu CVVT i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny.
Udało się stworzyć silnik dynamiczny, cichy o wysokiej kulturze pracy i niskim poziomem spalania. Jednak nie we wszystkich odmianach silnik sprawuje się dobrze o ile w modelu i30 jest bardzo dobrze to już w modelu IX 35 dynamika pozostawia wiele do życzenia. Silnik lepiej czuje się na wysokich obrotach ale wtedy poziom spalania idzie w górę, przeciętnie w kompakcie osiągniemy wynik w granicach 7L ale w w wersji SUV wzrasta do 8-9l.
Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 1.6 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na przyzwoitym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 11) | (7.2) |
Trwałość | 8.2/10 |
Utrzymanie | 7.7/10 |
Dynamika | 5.7/10 |