Popularne na rynku

Silnik Hyundai/Kia 1.6 GDI 132KM-140KM G4FD

84287
Silnik Hyundai/Kia 1.6 GDI 132KM-140KM G4FD

Silniki Hyundai/Kia GDI / T-GDI / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI G4FD o mocy 132-140KM produkowany od 2010 roku. Jednostka ma szerokie zastosowanie w różnych segmentach samochodów Hyundai oraz Kia. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim wyposażone w zmienne fazy rozrządu CVVT i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny, cichy o wysokiej kulturze pracy i niskim poziomem spalania. Jednak nie we wszystkich odmianach silnik sprawuje się dobrze o ile w modelu i30 jest bardzo dobrze to już w modelu IX 35 dynamika pozostawia wiele do życzenia. Silnik lepiej czuje się na wysokich obrotach ale wtedy poziom spalania idzie w górę, przeciętnie w kompakcie osiągniemy wynik w granicach 7L ale w w wersji SUV wzrasta do 8-9l. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 1.6 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na przyzwoitym poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • przeciętna dynamika w autach klasy wyższej typu iX35

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuh
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (6.8)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 5.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 2

Najbardziej awaryjna część

4%
3%
85%
4%
1%
1%
2%
Suma głosów: 240

Opinie użytkowników

06.10.2021 i30 II
(9.0)
Opinia: Z silnika / auta jestem mega zadowolony. W zasadzie byłem - auto praktycznie od nowości u mnie - od 9 do 121tyś kilometrów. Po za wymianą oleju co 10 tysięcy km - żadnych problemów nie było. Dobrze sprawdza się na autostradzie, w dłuższych trasach o
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: w miarę oszczędny, wystarczający do wyprzedzania, kultura pracy
Wady: w pierwszych kilku miesiącach/latach w i30 potrafiły obrócić się panewki, ponoć wyeliminowano problem, słabo dostosowany do lpg - trzeba dobrego gazownika
  • Silnik: 1.6 GDI G4FD 136KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 121000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
08.03.2021 Hyundai Tucson Lift
(7.3)
Opinia: Downsizing w klasie średniej niższej. Auto z polskiego salonu kupione nowe do spokojnej jazdy. Miasto 90% Trasa 10% Załadowany z czteroosobową rodzina jedzie zwyczajnie. Skrzynia 6 biegów w manualu bardzo pomaga przy sprawnym ruszaniu. Pierwszy bieg jest trochę za krótki. Zaletą silnika: Nie trzeba zwracać uwagi na
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Brak turbosprężarki Masa samochodu Wykonanie
Wady: Silnik jest nowy, więc jeszcze nic nie wiadomo o wadach.
  • Silnik: 132
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 25000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
22.12.2020 Hyundai ix35
(2.0)
Opinia: Silnik totalnie nie nadaje się do tej budy (ix35). Ma problemy z ruszeniem pod sporą górkę bez palenia sprzęgła. Po prostu się przydławia. Niestety mimo odpowiedniego serwisowania (aktualnie drugi właściciel - auto w rodzinie od nowości) nie udało mu się przejechać bez remontu nawet 170
  • 2.0/10
  • 3.0/10
  • 1.0/10
Zalety: dość cichy, stosunkowo niskie spalanie przy ekonomicznej jeździe
Wady: drogie części, niska wytrzymałość, koszty eksploatacji, stosunkowo niewielka moc jak do dużej budy,
  • Silnik: 1,6 GDI 135KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 172 000
  • Spalanie: 8.9 l/100km
Odradzam
05.09.2018 Kuba
(7.7)
Opinia: Bardzo fajna jednostka. Bezawaryjny jak się o niego dba (regularne wymiany oleju, czyszczenie zaworów ssących co ok 50tys!!!) Dynamika nie powala ale w mniejszym aucie jest znośnie (ja mam velostera) a spalanie w granicach 5,5 - 6,5 L/100km
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Veloster 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011 / 110000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
03.05.2018 Michal
(6.0)
Opinia: Bardzo trwały silnik. Faktycznie mało dynamiczny, jak to wolnossący benzyniak -wymaga kręcenia do 4-6k, dopiero wtedy nabiera jakiejś dynamiki. Wiedziałem co kupuję, więc żadne to zaskoczenie. Spalanie: W trasie 6.5l -7l jest do zrobienia przy eco jeździe i prędkościach do 90-100. Powyżej tego + odcinki
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: ix35
  • Rocznik / Przebieg: 2014
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam