Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI 132KM-140KM G4FD

176701
Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI 132KM-140KM G4FD

Silniki Hyundai/Kia GDI są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI G4FD o mocy 132-140KM produkowany od 2010 roku. Jednostka ma szerokie zastosowanie w różnych segmentach samochodów Hyundai oraz Kia. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim wyposażone w zmienne fazy rozrządu CVVT i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny.


Udało się stworzyć silnik dynamiczny, cichy o wysokiej kulturze pracy i niskim poziomem spalania. Jednak nie we wszystkich odmianach silnik sprawuje się dobrze o ile w modelu i30 jest bardzo dobrze to już w modelu IX 35 dynamika pozostawia wiele do życzenia. Silnik lepiej czuje się na wysokich obrotach ale wtedy poziom spalania idzie w górę, przeciętnie w kompakcie osiągniemy wynik w granicach 7L ale w w wersji SUV wzrasta do 8-9l.


Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 1.6 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na przyzwoitym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • przeciętna dynamika w autach klasy wyższej typu iX35

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (7.2)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 5.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 2

Najbardziej awaryjna część

10%
2%
80%
3%
2%
1%
3%
Suma głosów: 471

Opinie użytkowników

15.09.2024 Hyundai Tucson 2017r
(8.7)
Opinia: Miałem ten silnik w Hyundai Tucson z 2017r. Jeździłem autem od nowości. W 7 lat przejechałem 121500km. Pierwszą wymianę oleju zrobiłem po pierwszych 3000km, kolejne robiłem co 10000km. Przez te 7 lat auto nie wymagało żadnych napraw. Silnik zawsze pracował cicho i równo. Do sprawnego
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Cicha, kulturalna praca. Brak poboru oleju, który by wymagał dolewek. Tanie filtry.
  • Silnik: 132KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 121500
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
28.01.2024 Kia Sportage III
(8.3)
Opinia: Mam ten silnik w sportage 3 i jestem z niego zadowolony. Pomijając dyskusyjną dynamikę ( świadomy wybór, bo na tym najmniej mi zależało ), cała reszta jest jak najbardziej ok. Dbać o olej i pozostałe eksploatacyjne czynności, a nie powinien sprawiać problemów. Silnik bardzo prosty
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Prosta konstrukcja, niska awaryjność, niedrogie części.
  • Silnik: 135 KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 107000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
04.07.2023 Kia Sportage
(8.3)
Opinia: Bardzo dobry silnik bezawaryjna i mało paląca,idealny do spokojnej jazdy .Mam go 6 lat i jestem bardzo zadowolony z jego użytkowania.Jak ktoś szuka auta z bezawaryjnym sinikiem to polecam z czystym sumieniem.Silnik nie posiada turbiny i zbędnych udziwnień i to jego atut,Niestety kosztem dynamika
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: silnik bezawaryjny,mało pali,cicho pracuje
Wady: słaba dynamika przy wyprzedzaniu koniecznie trzeba zredukować na niższy bieg to jedyna jego wada.
  • Silnik: 1.6 GDI 132KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 154.00
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
06.10.2021 i30 II
(9.0)
Opinia: Z silnika / auta jestem mega zadowolony. W zasadzie byłem - auto praktycznie od nowości u mnie - od 9 do 121tyś kilometrów. Po za wymianą oleju co 10 tysięcy km - żadnych problemów nie było. Dobrze sprawdza się na autostradzie, w dłuższych trasach o
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: w miarę oszczędny, wystarczający do wyprzedzania, kultura pracy
Wady: w pierwszych kilku miesiącach/latach w i30 potrafiły obrócić się panewki, ponoć wyeliminowano problem, słabo dostosowany do lpg - trzeba dobrego gazownika
  • Silnik: 1.6 GDI G4FD 136KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 121000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
08.03.2021 Hyundai Tucson Lift
(7.3)
Opinia: Downsizing w klasie średniej niższej. Auto z polskiego salonu kupione nowe do spokojnej jazdy. Miasto 90% Trasa 10% Załadowany z czteroosobową rodzina jedzie zwyczajnie. Skrzynia 6 biegów w manualu bardzo pomaga przy sprawnym ruszaniu. Pierwszy bieg jest trochę za krótki. Zaletą silnika: Nie trzeba zwracać uwagi na
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Brak turbosprężarki Masa samochodu Wykonanie
Wady: Silnik jest nowy, więc jeszcze nic nie wiadomo o wadach.
  • Silnik: 132
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 25000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam