Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V GDI 165KM-177KM G4NC

46027
Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V GDI 165KM-177KM G4NC

Silniki Hyundai Kia GDI / T-GDI / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V GDI o mocach 165KM-177KM to jednostka z rodziny Nu wprowadzona na rynek w 2012 roku. Jednostka miała zastąpić wysłużone już silniki z rodziny Beta które nie spełniały rygorystycznych norm spalin. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim wyposażone w zmienne fazy rozrządu CVVT i rozrządem opartym na łańcuchu.


Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 2.0 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności, nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na bardzo dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.1)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 9.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

61%
1%
2%
2%
2%
2%
29%
Suma głosów: 89

Opinie użytkowników

07.10.2022 Hyundai I40 VF
(9.0)
Opinia: Posiadam I40 z 2012 w połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią biegów. Zbiera się, trzeba to przyznać, łańcuch można nazwać łańcuchem a nie łańcuszkiem. Generalnie trwała konstrukcja. Poza miastem spalanie 7l nie stanowi wyzwania, w mieście potrafi wciągnąć nawet 14l (Warszawa + korki).
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 2.0 - 131 KW
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 123000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
18.01.2022 Kia Sportage 3 FL
(9.3)
Opinia: Witam, mam ten silnik i powiem szczerze, że rewelacja. Silnik bardzo fajnie współgra z wysokiej jakości instalacją gazową STAG. Osiągi na gazie nie różnią praktycznie od jazdy na czystej benzynie. Warto nadmienić, że w moja Kia Sportage pobiera mieszankę benzyny i gazu. Spalanie w ok
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: spalanie, łańcuch, dynamika, bardzo cichy
Wady: nie znam :)
  • Silnik: 166
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 111000
  • Spalanie: 11.5 l/100km
Polecam
20.12.2019 KIA SPORTAGE
(9.3)
Opinia: Mam ten silnik w Kia Sportage z grudnia 2014 roku,mam od nowości.Jestem bardzo zadowolony z tego silnika,wymiana oleju co rok,ogólna dbałość i chodzi bez problemów.Charakterystyczny klekocik tuż po odpaleniu kiedy jest zimny,trwaa może ok minuty.Silniki GDI z wtryskiem bezpośrednim tak mają,taką charakterystyka.Silnik zaczyna żyć po
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika-Trwałość-
Wady: Nie widzę wad.
  • Silnik: 2.0 GDI 166 KM
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 75.000
  • Spalanie: 10.7 l/100km
Polecam
28.09.2017 Robert
(8.7)
Opinia: Jeżdżę z takim silnikiem w i40 w wersji kombi w firmie,jestem pod wrażeniem wcześniej maiłem diesla 2.0 140KM ale tu rakieta.Rewelacyjna dynamika przyspieszenie i w porównaniu do diesla lepsza elastyczność jestem pod wrażeniem.Po 10 lat jazdy dieslem ten samochód i silnik mnie urzekł.
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Hyundai i40 I 2.0 16V165KM
  • Rocznik / Przebieg: 2015 r 87.000km
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam