Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Hyundai/Kia 2.4 16V GDI o mocach 185-192KM to jednostka z rodziny Theta wprowadzona na rynek w 2011 roku wraz z Hyundaiem Sonata. Pierwszy silnik z wtryskiem bezpośrednim wyprodukowany przez Hyundaia. Jednostka miała zastąpić wysłużone już silniki z rodziny Theta I, które nie spełniały rygorystycznych norm obecnie obowiązujących. Silnik w całości został opracowany na jego poprzedniku w którym zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań.
Blok silnika wykonany z wysokociśnieniowego odlewu aluminium przez co silnik stał się lżejszy co umożliwiło osiągnięcie wyższych parametrów i niższego poziomu spalania. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim wyposażone w zmienne fazy rozrządu CCVT i rozrządem opartym na łańcuchu. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 2.4 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na bardzo dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 2) | (9.3) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 8.5/10 |
| Dynamika | 9.5/10 |