Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Renault 3.5 V6 24V V4Y o mocy 238-241KM to jednostka zapożyczona od Nissana. Możemy ją spotkać w samochodach Renault Espace, Vel Satis, Laguna III GT a także w Nissanie Z350, Murano oraz w Infinity. Silnik bardzo trwały nie stwarzający większych problemów użytkownikowi, przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 300-400 tys nie jest dla niego problemem. Do największych minusów tej jednostki należy spalanie, ale nie ma się co dziwić odpowiada za to pojemność i moc oraz masa auta w których go znajdziemy.
Część użytkowników zdecydowała się na montaż instalacji LPG,.Jednak trzeba pamiętać o tym, że zawory w tm silniku nie są regulowane a co za tym idzie grozi to ich wypalaniem. Rozwiązaniem jest montaż instalacji wraz z lubryfikacją, niestety w takim przypadku żywotność silnika spadnie drastycznie. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 3.5 V6 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
LPG– montaż instalacji wiąże się z koniecznością lubryfikacji !
| Średnia (głosów: 5) | (6.6) |
| Trwałość | 6.4/10 |
| Utrzymanie | 5.0/10 |
| Dynamika | 8.4/10 |