Popularne na rynku

Silniki Fiat 1.4 16V T-Jet

91874
Silniki Fiat 1.4 16V T-Jet

Silniki Fiat FireFly / T-Jet / MultiAir są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.4 16V T-Jet o mocach 105, 120, 150 lub 155KM miał swój debiut w 2007 roku w nowym modelu Fiata Bravo. Konstrukcja silnika nieskomplikowana z układem wtryskowym pośrednim oraz rozrządem napędzanym klasycznym paskiem. Jedynym nowatorskim rozwiązaniem jest zastosowaniem Turbosprężarki IHI i Garetta co miało przełożyć się na dobre osiągi. Największymi mankamentami tej jednostki są awarie Turbosprężarki IHI – pękający korpus, ubytki płynu chłodzącego i przedwczesne zużycie sprzęgła w którym zastosowano dwumasowe (dotyczy to mocniejszych wersji).


Poza awariami wyżej wymienionego osprzętu nie zanotowano większych problemów. Silnik uważany jest za trwały i bez problemu można przejechać ponad 200tys/km bez najmniejszych awarii. Trwałość i mała awaryjność to zasługa prostej nieskomplikowanej konstrukcji, która jedynie została wsparta przez turbodoładowanie. Następcą 1.4 T-Jet jest silnik z oznaczeniem 1.4 Multi-Air o bardziej zaawansowanej technologi.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • Trwała jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • Awarie Turbiny -pękające korpusy
  • awarie układu cieczy chłodzącej-ubytki płynu
  • szybkie zużycie sprzęgła w mocniejszych wersjach
  • sprzęgło z Dwumasą !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 2.9 L, typ oleju: Selenia 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik 1.4 T-Jet o mocy 180KM  z Turbsprężarką  firmy GARRETT występował w Fiacie Abarth 500 i Grande Punto.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (8.9)
Trwałość 8.9/10
Utrzymanie 8.6/10
Dynamika 9.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 0

Najbardziej awaryjna część

38%
5%
7%
4%
13%
2%
32%
Suma głosów: 56

Opinie użytkowników

22.11.2021 Alfa Romeo Giulietta
(9.7)
Opinia: mam Giuliettę z tym silnikiem i to genialny naped do ciezkiego kompaktu. Wigoru tony, brzmienie przyjemne, zupelnie nie jak 1.4
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: brzmienie, przyspieszenie, elastycznosc, koszty utrzymania, dostepnosc czesci, prostota
Wady: zazwyczaj z krotką skrzynią - spalanie na autostradzie
  • Silnik: 120 KM, Giulietta Tb
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 147000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
04.11.2020 Fiat Doblo Maxi 2018
(8.7)
Opinia: Silnik bardzo elastyczny, przyspiesza sprawnie już przy 2000 obrotów, wrażenia podobne jak przy jeździe dieslem. Połączony z 6 biegową skrzynią. Bez problemu działa na LPG. Daj radę z tak dużym autem jak Fiat Doblo z pasażerami i ładunkiem. Spalanie podane poniżej, to spalanie LPG, w
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: elastyczny prosta konstrukcja świetny do LPG
Wady: jak dotąd wad nie stwierdziłem, może poza trudnym dostępem do filtra oleju (w warsztacie narzekali)
  • Silnik: 120KM 1,4 T-jet
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 47000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
16.07.2020 Fiat Bravo II
(9.0)
Opinia: 120KM daje już przyzwoite osiągi przy lekkim samochodzie. Spalanie od 6l przy spokojnej jeździe do 10l w korkach w mieście - średnio 7-8l. Przy 140km/h na autostradzie pali 8l, ale nigdy nie widziałem 9l nawet przy ostrej jeździe na autostradzie. Mój trochę bierze oleju, ale
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dobra dynamiki, dość cichy, spalanie niezłe w porównaniu z konkurencją, silnik podatny na chip tuning
Wady: Niektóre biorą olej ale to nie TSI i inne pochodne VV
  • Silnik: 88kW/120KM 1,4 T-JET
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 114 tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
23.07.2019 Fiat bravo II
(8.7)
Opinia: Fiat bravo silnik super, spalanie lpg 8 trasa do 12 litrów miasto, średnio wychodzi 10 litrów.. Całe życie jeździłem dieslami z dużym momentem obrotowym A tu 1.4 turbo i wciska w fotel. Nie ma problemu z wyprzedzeniem. Na plus ceny czesci - grosze nie
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 150 t-jet
  • Rocznik / Przebieg: 2008r. 104 tyś km
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
05.03.2018 fan
(9.3)
Opinia: Rewelacyjny silnik.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Abarth Grande Punto 190KM
  • Rocznik / Przebieg: 2009, 135 tys km
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam