Fiat

Silnik Fiat 1.4 16V T-Jet 120KM 198.A4

65291
Silnik Fiat 1.4 16V T-Jet 120KM 198.A4

Silniki Fiat FireFly / T-Jet / MultiAir są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.4 16V T-Jet o mocy 120KM miał swój debiut w 2007 roku w nowym modelu Fiata Bravo. Konstrukcja silnika nieskomplikowana z układem wtryskowym pośrednim oraz rozrządem napędzanym klasycznym paskiem. Jedynym nowatorskim rozwiązaniem jest zastosowaniem Turbosprężarki IHI i Garetta co miało przełożyć się na dobre osiągi. Największymi mankamentami tej jednostki są awarie Turbosprężarki IHI – pękający korpus, ubytki płynu chłodzącego i przedwczesne zużycie sprzęgła w którym zastosowano dwumasowe (dotyczy to mocniejszych wersji).


Poza awariami wyżej wymienionego osprzętu nie zanotowano większych problemów. Silnik uważany jest za trwały i bez problemu można przejechać ponad 200tys/km bez najmniejszych awarii. Trwałość i mała awaryjność to zasługa prostej nieskomplikowanej konstrukcji, która jedynie została wsparta przez turbodoładowanie. Następcą 1.4 T-Jet jest silnik z oznaczeniem 1.4 Multi-Air o bardziej zaawansowanej technologi.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • Trwała jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • Awarie Turbiny -pękające korpusy
  • awarie układu cieczy chłodzącej-ubytki płynu
  • szybkie zużycie sprzęgła w mocniejszych wersjach
  • sprzęgło z Dwumasą !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 2.9 L, typ oleju: Selenia 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik 1.4 T-Jet o mocy 180KM  z Turbsprężarką  firmy GARRETT występował w Fiacie Abarth 500 i Grande Punto.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
100%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

26.06.2022 Tipo
(8.7)
Opinia: Bardzo przyjemny w niezbyt ciężkim tipo. Nadaje się na trasy zdecydowanie bardziej niż do miasta ze względów na narowistosc powyżej 2 tys obr. ;) Nie jest głośny a powyżej 4 tys obr konkretnie mruczy. Elastyczny na każdym biegu pod warunkiem trzymania obrotów od 2
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - dynamika, - spalanie (pod warunkiem, że nie damy się sprowokować), - głośność, - niezbyt droga eksploatacja
Wady: Hmm
  • Silnik: 120 KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 42000
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Polecam