Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Fiat 1.4 16V T-Jet o mocy 120KM miał swój debiut w 2007 roku w nowym modelu Fiata Bravo. Konstrukcja silnika nieskomplikowana z układem wtryskowym pośrednim oraz rozrządem napędzanym klasycznym paskiem. Jedynym nowatorskim rozwiązaniem jest zastosowaniem Turbosprężarki IHI i Garetta co miało przełożyć się na dobre osiągi.
Największymi mankamentami tej jednostki są awarie Turbosprężarki IHI – pękający korpus, ubytki płynu chłodzącego i przedwczesne zużycie sprzęgła w którym zastosowano dwumasowe (dotyczy to mocniejszych wersji).
Poza awariami wyżej wymienionego osprzętu nie zanotowano większych problemów.
Silnik uważany jest za trwały i bez problemu można przejechać ponad 200tys/km bez najmniejszych awarii. Trwałość i niska awaryjność to zasługa prostej nieskomplikowanej konstrukcji, która jedynie została wsparta przez turbodoładowanie. Następcą 1.4 T-Jet jest silnik z oznaczeniem 1.4 Multi-Air o bardziej zaawansowanej technologi.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Silnik 1.4 T-Jet o mocy 180KM z Turbsprężarką firmy GARRETT występował w Fiacie Abarth 500 i Grande Punto.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 16V 120KM (198 A4)
Alfa Romeo Giulietta FL 1.4 TB 16V 120KM (198 A4)
Fiat 500L 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-Jet 120KM (FIRE)
Fiat Linea 1.4 16V T-Jet 120KM (FIRE)
Fiat Bravo II 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Fiat Tipo II 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Fiat Doblo II 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Fiat Doblo II FL 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Lancia Delta III 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Opel Combo D 1.4 16V VVT Turbo 120KM (A14FC)
| Średnia (głosów: 2) | (9.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 8.5/10 |
| Dynamika | 8.5/10 |
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 16V 120KM (198 A4)
Alfa Romeo Giulietta FL 1.4 TB 16V 120KM (198 A4)
Fiat 500L 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-Jet 120KM (FIRE)
Fiat Linea 1.4 16V T-Jet 120KM (FIRE)
Fiat Bravo II 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Fiat Tipo II 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Fiat Doblo II 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Fiat Doblo II FL 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Lancia Delta III 1.4 16V T-Jet 120KM (198 A4)
Opel Combo D 1.4 16V VVT Turbo 120KM (A14FC)