Volvo

Silnik Volvo 1.8 16V VVT 122KM B4184S2

22564
Silnik Volvo 1.8 16V VVT 122KM B4184S2

Silniki Volvo VME - VVT / CVVT są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Ford

Silnik Volvo 1.8 16V VVT o mocy 122KM wszedł do produkcji w 1999 roku wraz z liftingiem modeli Volvo S40/V40 I generacji. Konstrukcja oparta na poprzedniej wersji  115-konnej z przed liftingu. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku, którego interwał przypada na 100 tys.km oraz  systemem zmiennych faz rozrządu z kołem regulacji. Musimy pamiętać o jego wymianie podczas wymiany rozrządu, koszt koła to ok. 350zł. Zadaniem koła była regulacja faz rozrządu i było ono montowane na wałku zaworów ssących.


Jednostka nie jest wolna od awarii a do najbardziej newralgicznych należy wspomniane koło, objawem jest drganie, hałas oraz spadek mocy, inne przypadłości to awarie przepustnicy. Budowa głowicy silnika różni się od klasycznych i wymaga doświadczenia w ewentualnych naprawach. Co do spalania to silnik średnio pali 8l/100km ale przy cięższej nodze może to być ponad 10l. Atutem jest możliwość montażu instalacji LPG. Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem chwalą go za trwałość, niską awaryjność oraz niezłą dynamikę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoita dynamika

Wady

  • awarie przepływomierza
  • ceny serwisu
  • wysokie spalanie
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 100.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.4)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
17%
0%
83%
0%
0%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

28.12.2021 V40
(7.3)
Opinia: Ja tylko w kwestii Volvo vs Toyota Camry. Użytkowałem te dwa samochody w jednym czasie. Camry z silnikiem 1Mz FE - 3,0 litry i 188 KM. automat .Dynamika na poziomie Volvo -ale 193 KM !! Mój przedmówca albo miał zdławione gazem Camry albo jeździł np. na uszkodzonych czujnikach
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 122
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
15.10.2019 V40
(8.7)
Opinia: Trochę to dziwne, ale dynamika zbliżona do mojej starej Camry 3.0 V6 188 KM z 1995 r. Spalanie niższe o 2 litry. Ogólnie jest lepiej niż się spodziewałem, jak się przebrnie przez wymianę rozrządu z kołem VVT to jest z górki.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 1.8, 122 KM
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 214000
  • Spalanie: 11.2 l/100km
Polecam
06.05.2019 Volvo S40 I 2002 1.8 122 KM
(8.7)
Opinia: Konstrukcja prosta i niezawodna, jednak nie należy do najbardziej ekonomicznych. Przy spokojnej jeździe po mieście pali 10-10,5l na 100km ale przy dynamicznej jeździe można dojść do 11-12 litrów. Na trasie do 100km/h spalanie około 8-8,5 l. Bardzo dobrze współpracuje z LPG, w końcu wychodziła tez
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.8 122 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002/300 tys
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
08.08.2017 Piotr
(9.0)
Opinia: Silnik w Volvo S40 I 1.8 16V 122KM 2004r przebieg 230tys bardzo trwały i mało problematyczny jakieś pierdołki za groszowe sprawy.Silnik ładnie pracuje moc wystarczająca nie ma problemu z wyprzedzaniem na trasie z pełnym bagażem.Minu to spalanie pond 10L i to tak średnio można zejść
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: S40/122KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004/230tys
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam