Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volvo 1.8 16V VVT o mocy 122KM wszedł do produkcji w 1999 roku wraz z liftingiem modeli Volvo S40/V40 I generacji. Konstrukcja oparta na poprzedniej wersji 115-konnej z przed liftingu. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku, którego interwał przypada na 100 tys.km oraz systemem zmiennych faz rozrządu z kołem regulacji. Musimy pamiętać o jego wymianie podczas wymiany rozrządu, koszt koła to ok. 350zł. Zadaniem koła była regulacja faz rozrządu i było ono montowane na wałku zaworów ssących.
Jednostka nie jest wolna od awarii a do najbardziej newralgicznych należy wspomniane koło, objawem jest drganie, hałas oraz spadek mocy, inne przypadłości to awarie przepustnicy. Budowa głowicy silnika różni się od klasycznych i wymaga doświadczenia w ewentualnych naprawach. Co do spalania to silnik średnio pali 8l/100km ale przy cięższej nodze może to być ponad 10l. Atutem jest możliwość montażu instalacji LPG. Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem chwalą go za trwałość, niską awaryjność oraz niezłą dynamikę.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 5) | (8.3) |
| Trwałość | 9.2/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 7.6/10 |