Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 1.4 16V FSI z rodziny EA111 o mocy 86, 90 lub 105KM znany z VW Lupo, Polo IV i Golfa V. Konstrukcja nowoczesna, wyposażona w wtrysk bezpośredni z rozrządem na łańcuchu. Silnik o dobrej kulturze pracy, dobrej dynamice i niskim poziomie spalania. Tu koniec dobrych wiadomości, niestety okazał się bardzo awaryjny i kosztowny w naprawach. Do najczęstszych awarii zaliczają się bardzo wadliwy układ rozrządu, rozciągający się łańcuch, awaryjny napinacz hydrauliczny oraz nastawnik faz rozrządu.
Następne poważne problemy to gromadzenie się nagaru na zaworach dolotowych jak również elektronika silnika. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem muszą pamiętać o regularnym serwisowaniu oraz tankowaniu dobrej jakości paliwa, to w dużym stopniu wyeliminuje kosztowne awarie. Dużym atutem tej jednostki jest wysoka kultura pracy dobra dynamika i przyzwoity poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Kody silnika: AXU/ARR/BKG/BLN
| Średnia (głosów: 4) | (7.8) |
| Trwałość | 7.0/10 |
| Utrzymanie | 8.8/10 |
| Dynamika | 7.5/10 |