Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mercedes 2.1 R4 8V 140KM miał zastosowanie w latach 2002-2004 w modelach Mercedes Klasy A. To najmocniejsza odmiana z rodziny M166, która jest montowana poprzecznie tuż za osią przednią co daje lepsze możliwości rozłożenia ciężaru.Niestety minusem jest problematyczny dostęp do jednostki co powoduję wyższe koszty ewentualnych napraw lub samego serwisu.Natomiast ogromnym plusem jest dużo wyższe bezpieczeństwo w razie zderzenia czołowego ponieważ jednostka przemieszcza się pod podłogę a nie do wnętrza kabiny.Ta wersja zdowoli najbardziej wybrednego użytkownika pod względem osiągów.
Jej dynamika oraz przyspieszenie jest na bardzo wysokim poziomie,jednak przekłada się to na dużo wyższe spalanie w porównaniu do słabszych odmian.Jednak rozwiązaniem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG z którą silnik świetnie współpracuje.Do najczęstszych problemów trzeba zaliczyć awarie układu elektrycznego,cewki zapłonowe alternator oraz pasek klinowy.Po za tym można śmiało stwierdzić ze silnik jest trwały oraz mało awaryjny.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |