Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Fiat 1.0 12V FireFly Turbo wszedł do produkcji w 2018 roku a jego debiut przypadł na model Fiat 500X FL. Odmiana o mocy 120KM jest stosowana także w Jeepie Renegade, a od 2020 roku silnik występuję w wersji 100-konnej w Fiacie Tipo po liftingu.Jest to całkowicie nowa konstrukcja silników z rodziny FCA Global Small Engine którą znajdziemy pod handlową nazwą FireFly produkowane przez Fiat Chrysler Atomobiles.
Pierwsze silniki z rodziny FCA będą produkowane w fabryce w Bielsku-Białej, na początku jednostki 3-cylindrowe w późniejszym etapie odmiana 1.3 16V 150KM.
Jest to konstrukcja modułowa Turbodoładowana wykonana z aluminium z wtryskiem bezpośredni wyposażona w najnowszej generacji system Multiair III ze zmiennymi fazami rozrządu VVT.Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6/D-Temp i jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF.
Jak zapewnia producent jednostki z pod znaku FireFly są dużo trwalsze od konkurencji i bez większych problemów powinny wytrzymać przebiegi w granicach 240 tys/km.Obecnie silnik będzie zasilała modele Fiata 500X FL oraz Jeep Renegade natomiast w przyszłości ma być dedykowany dla większości modeli.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 10) | (9.0) |
| Trwałość | 9.6/10 |
| Utrzymanie | 8.7/10 |
| Dynamika | 8.8/10 |