Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik BMW 1.9 R4 M44B19 o mocy 140 KM był produkowany w latach 1996-2001 i zasilał samochody BMW serii 3 E36 oraz BMW Z3. Jest on następcą wariantu M42, w którym zastosowano wiele nowszych i trwalszych rozwiązań. Jednostka posiada żeliwny blok oraz aluminiową głowicę z dwoma wałkami rozrządu, a system rozrządu oparty jest na łańcuchu. W tym modelu zastosowano również bardziej trwałe i nowocześniejsze rozwiązania układu rozrządu, zastępując wspomagające koło zębate (tzw. Koło Zwrotne) ślizgiem, co wyeliminowało głośną pracę całego układu.
Dodatkowo zwiększono pojemność silnika z 1.8l do 1.9l oraz wprowadzono modyfikacje w sterowniku silnika. Wszystkie te zmiany miały na celu poprawę kultury pracy, zmniejszenie spalania oraz zwiększenie dynamiki. Warto również zaznaczyć, że średnie spalanie oscyluje w granicach 8-9 litrów przy dość dynamicznej jeździe. Według opinii kierowców, ten silnik uchodzi za bardzo trwały i mało awaryjny, a jego dynamika oraz kultura pracy zadowolą potencjalnego użytkownika.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 2) | (7.8) |
| Trwałość | 8.0/10 |
| Utrzymanie | 5.5/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |