Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik BMW 1.8 R4 8V M40B18 o mocy 113 KM był produkowany w latach 1987-1995 i napędzał samochody z serii BMW 3 oraz serii 5. Jest to kolejna odmiana z rodziny M40, która miała jedynie zwiększoną pojemność i moc. Jednostka ta posiadała żelazny blok oraz aluminiową głowicę z pojedynczym wałkiem rozrządu napędzanym pasem oraz popychaczami hydraulicznymi.
Silniki z większym przebiegiem lub niewłaściwie eksploatowane miały tendencję do występowania poważnych usterek, takich jak uszkodzenie panewek, wału korbowego i uszczelniaczy, co prowadziło do wycieków oleju. Wszystko to zależy od regularności serwisowania, a czasami spotyka się jednostki o dużym przebiegu bez większych awarii.
Użytkownicy szczególnie powinni pamiętać o wymianie paska rozrządu co najmniej co 60 tysięcy kilometrów, a niektórzy serwisanci zalecają wymianę co 40 tysięcy. Zdarzały się przypadki przedwczesnego zerwania paska, co prowadziło do uszkodzenia silnika. Dlatego w kolejnej wersji M43 BMW zastosowało układ rozrządu łańcuchowego. Użytkownicy powinni być świadomi wysokiego spalania, które średnio przekracza 10 litrów. Dobrym rozwiązaniem jest montaż bezproblemowej instalacji LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |