Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik BMW 3.0 B58 to konstrukcja modułowa koncernu BMW, która weszła do produkcji w 2015 roku. Jednostka rzędowa jest następcą odmiany N55 .Silnik należy do rodziny Efficient Dynamics to oznacza, że jest wyposażony w nowoczesny układ bezpośredniego wtrysku High Precision Injection zwtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Jak przystało na konstrukcje BMW silnik wyposażony jest w zmienne fazy rozrządu z podwójnym Vanos oraz system Valvotronic. Nowinką jest zastosowanie specjalnego systemu enkapsulacji ciepła co przekłada się na zmniejszenia się emisji podczas rozruchu oraz zużycia samego silnika. Kierowcy będą usatysfakcjonowani w wysoką kultura pracy przyspieszeniem oraz bardzo dobrą dynamiką.
W pierwszej kolejności na rynku pojawiła się odmiana o mocy 326KM a w 2018 roku dołączyła wersja 340KM z oznaczeniem B58B30TU. W 2019 roku jednostka uzyskała kilka ulepszeń – silnik stał się lżejszy o 6 kilogramów, zwiększono ciśnienie wtrysku do 350 bar a poziom hałasu został zmniejszony przez zmianę położenia wału korbowego. Silnik po zmianach uzyskiwał moc 374KM i miał oznaczenie B58B30O1.
Od 2020 roku silnik dostępny jest jako miękka hybryda i zasila szereg modeli marki BMW. Pod maską znajdziemy wyżej wymieniony silnik 3.0 R6 24V Twin Power zespolony z małym silnikiem elektrycznym o mocy 11KM i akumulatorem o pojemności 0.52 kWh. Właśnie ten wspólny układ ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co wpływa na obniżenie spalania. To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy lub hamujemy. Odmiany z miękką hybrydą były dostępne w wariantach o mocy 333KM lub 374KM.
W 2023 roku pojawiła się na rynku nowa generacja miękkich hybryd BMW Mild Hybrid Power. Nowoczesna jednostka z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w Twin-Power Turbo oraz układ zmiennych faz rozrządu Double-VANOS, VALVETRONIC. Całość zespolona z 8-biegowym automatem Steptronic przekazującym napęd na wszystkie koła 4×4. Cały układ miękkiej hybrydy powstał na bazie wspomnianej jednostki 3.0 R6 o mocy 381KM wspomagany silnikiem elektrycznym z mocą 12KM.
BMW Seria 2 G42 M240i 374KM GPF (B58B30O1)
BMW Seria 3 F30 FL 340i 326KM (B58B30)
BMW Seria 3 G20 FL M340i 374KM Mild Hybrid (B58B30TU1)
BMW Seria 3 G20 M340i 374KM xDrive (B58B30)
BMW Seria 3 GT F34 FL 340i 326KM (B58B30)
BMW Seria 4 F32 FL 440i 326KM (B58B30)
BMW Seria 4 G22 M440i 374KM Mild Hybrid (B58B30TU1)
BMW Seria 5 G30 FL 540i 333KM Mild Hybrid (B58B30C)
BMW Seria 5 G30 540i 340KM (B58B30)
BMW Seria 6 GT G32 640i 340KM (B58B30)
BMW Seria 6 GT G32 FL 640i 333KM Mild Hybrid (B58B30C)
BMW Seria 8 G15/G16 FL 840i 333KM (B58B30C)
BMW X3 G01 FL M40i 360KM xDrive Mild Hybrid (B58B30B)
BMW X4 G02 FL M40i 360KM xDrive Mild Hybrid (B58B30B)
BMW X5 G05 FL xDrive40i 381KM Mild Hybrid (B58B30P)
BMW X6 G06 FL xDrive40i 381KM Mild Hybrid (B58B30P)
BMW X6 G06 xDrive40i 333KM Mild Hybrid (B58B30C)
BMW X6 G06 xDrive40i 340KM (B58B30)
BMW X7 G07 FL xDrive40i 381KM Mild Hybrid (B58B30P)
Toyota Supra A9 3.0 R6 24V TwinPower 340KM (B58B)
BMW Seria 7 G11 740i 326KM (B58B30)
BMW Seria 7 G11 FL 740i 333KM Mild Hybrid (B58B30C)
BMW Seria 8 G15 840i 340KM (B58B30)
BMW X5 G05 xDrive40i 333KM Mild Hybrid (B58B30C)
BMW X5 G05 xDrive40i 340KM (B58B30)
BMW X7 G07 xDrive40i 333KM Mild Hybrid (B58B30C)
BMW X7 G07 xDrive40i 340KM (B58B30)
BMW Z4 G29 M40i 340KM (B58B30)
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |
BMW Seria 2 G42 M240i 374KM GPF (B58B30O1)
BMW Seria 3 F30 FL 340i 326KM (B58B30)
BMW Seria 3 G20 FL M340i 374KM Mild Hybrid (B58B30TU1)
BMW Seria 3 G20 M340i 374KM xDrive (B58B30)
BMW Seria 3 GT F34 FL 340i 326KM (B58B30)
BMW Seria 4 F32 FL 440i 326KM (B58B30)
BMW Seria 4 G22 M440i 374KM Mild Hybrid (B58B30TU1)
BMW Seria 5 G30 FL 540i 333KM Mild Hybrid (B58B30C)
BMW Seria 5 G30 540i 340KM (B58B30)
BMW Seria 6 GT G32 640i 340KM (B58B30)
BMW Seria 6 GT G32 FL 640i 333KM Mild Hybrid (B58B30C)
BMW Seria 8 G15/G16 FL 840i 333KM (B58B30C)
BMW X3 G01 FL M40i 360KM xDrive Mild Hybrid (B58B30B)
BMW X4 G02 FL M40i 360KM xDrive Mild Hybrid (B58B30B)
BMW X5 G05 FL xDrive40i 381KM Mild Hybrid (B58B30P)
BMW X6 G06 FL xDrive40i 381KM Mild Hybrid (B58B30P)
BMW X6 G06 xDrive40i 333KM Mild Hybrid (B58B30C)
BMW X6 G06 xDrive40i 340KM (B58B30)
BMW X7 G07 FL xDrive40i 381KM Mild Hybrid (B58B30P)
Toyota Supra A9 3.0 R6 24V TwinPower 340KM (B58B)
BMW Seria 7 G11 740i 326KM (B58B30)
BMW Seria 7 G11 FL 740i 333KM Mild Hybrid (B58B30C)
BMW Seria 8 G15 840i 340KM (B58B30)
BMW X5 G05 xDrive40i 333KM Mild Hybrid (B58B30C)
BMW X5 G05 xDrive40i 340KM (B58B30)
BMW X7 G07 xDrive40i 333KM Mild Hybrid (B58B30C)
BMW X7 G07 xDrive40i 340KM (B58B30)
BMW Z4 G29 M40i 340KM (B58B30)