Silniki Hyundai / Kia - Silnik 1.6 16V GDI Gamma G4FD

Wyświetleń: 31848
MotoBenzyna

Silniki Hyundai / Kia

KiaHyundai

Silnik 1.6 16V GDI o mocy wyjściowej 135KM miał zastosowanie od 2010 roku. Jednostka ma szerokie zastosowanie w różnych segmentach od kompaktów i30 140 oraz iX35 SUV. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim wyposażone w zmienne fazy rozrządu CCVT i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny, cichy o wysokiej kulturze pracy i niskim poziomem spalania. Jednak nie we wszystkich odmianach silnik sprawuje się dobrze o ile w modelu i30 jest bardzo dobrze to już w modelu IX 35 dynamika pozostawia wiele do życzenia. Silnik lepiej czuje się na wysokich obrotach ale wtedy poziom spalania idzie w górę, przeciętnie w kompakcie osiągniemy wynik w granicach 7L ale w w wersji SUV wzrasta do 8-9l. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 1.6 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na przyzwoitym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • przeciętna dynamika w autach klasy wyższej typu iX35

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 5):
(7.1)
Trwałość
8.4/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:41

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 69

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 96

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Kuba05.09.2018
Opinia:Bardzo fajna jednostka. Bezawaryjny jak się o niego dba (regularne wymiany oleju, czyszczenie zaworów ssących co ok 50tys!!!) Dynamika nie powala ale w mniejszym aucie jest znośnie (ja mam velostera) a spalanie w granicach 5,5 - 6,5 L/100km
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Veloster 140KM

Rocznik / Przebieg: 2011 / 110000

Średnie spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Michal03.05.2018
Opinia:Bardzo trwały silnik. Faktycznie mało dynamiczny, jak to wolnossący benzyniak -wymaga kręcenia do 4-6k, dopiero wtedy nabiera jakiejś dynamiki. Wiedziałem co kupuję, więc żadne to zaskoczenie. Spalanie: W trasie 6.5l -7l jest do zrobienia przy eco jeździe i prędkościach do 90-100. Powyżej tego + odcinki ekspresowe pokonywane trzeba już liczyć 8l - 8.5l. Da się jechać te 140-170km/h na autostradach, ale trzeba wtedy liczyć się ze spalaniem nawet ponad 10. W mieście, na krótkich trasach (do 5km) też nieco poniżej 10.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: ix35

Rocznik / Przebieg: 2014

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

maciek22.02.2018
Opinia:Hyundai Tucson z 1.6 gdi 132 km. Auto ma świtne opakowanie. Stworzone jest do silników 2,0 diesel, ostatecznie 1,7 diesel lub 1. 6 T-GDI, jednak te wersje dla przeciętnego Polaka są za drogie. Hyundai bardzo sprytnie postąpił-dał wersję dla ubogich (dla mnie)1.6 GDI -aby dużo nie pisać to tak jakby wsadzić pół silnika pod maskę, ale cena dla tego modelu spadła do takiej że sprzedaje się jak bułeczki, w końcu ma się pięknego SUV-a. Nie róbcie tego błędu co ja, chyba że wystarczy Wam wyprzedzić kolarza , a pod górkę bez obciążenia nie będziecie się denerwować znaczną redukcją biegów i tym że stanowicie przeszkodę nawet dla małych przeciętnych aut. Musi Wam wystarczyć cisza w kabinie podgrzewany fotel i kierownica, dużo miejsca i marzenie o normalnej jeździe. Dla mnie to wielka porażka finansowa. I zapomnijcie o spalaniu podanym przez hyundaia - to bluef nawet jeśli jeździcie niezmiernie ekonomicznie.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: hyundai tucson 2017 moc 132 KM

Rocznik / Przebieg: 2017/600 km

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Jerry13.12.2017
Opinia:Dobry napęd do miasta, ale w trasie też OK, pod warunkiem,że jedziemy eco. Przy rozsądnym traktowaniu miasto Warszawa 8,5l/100km, trasa 90km/h -4,7L,110km/h - 6,0L, 140km/h- 8,0L. Zero problemów, silnik jeździ, ale powyżej 4500obrotów dopiero żyje. Przejechał do tej pory 85,000 km. Ekologiczny - tylko 3,5 l oleju, szybko się rozgrzewa.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 135KM, ix-35

Rocznik / Przebieg: 2014 - 85000km

Średnie spalanie: 8.3 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Jakub05.10.2017
Opinia:Silnik nie powala osiągami jest to taki motorek do pruszania się najlepiej po mieście,miałem świadomośc jak kupowałem bo wiedziałem że będziemy używać auta w mieście.Jednak silnik jest za słaby do tego modelu,czuć to na trasie po wyżej 120km/h zaczynamy czuć że jest słabo.W mieście silnik fajnie pracuje jest elastyczny i dobrze się zbiera,najlepiej na wyższych obrotach wtedy fajnie chodzi.Spalanie to 8-10 l uzależnione od wielu czynników ale to dobry wynik jak na gabaryty auta.Usterkowość zerowa silnik nie bierze oleju,wszystkie podzespoły w stanie idealnym nawet akumlator.Polecam ale jak ktoś szuka auta z bardzo dobrą dynamiką to odradzam,powtarzam kupowałem świadomie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Hyundai ix35 1.6 GDI 135KM

Rocznik / Przebieg: 2011r 118 tys

Średnie spalanie: 9 l/100km