Silniki Hyundai / Kia - Silnik 2.4 16V GDI Theta G4KJ

Wyświetleń: 6150
MotoBenzyna

Silniki Hyundai / Kia

KiaHyundai

Silnik 2.4 16V GDI o mocach 192-200KM to jednostka z rodziny Theta wprowadzona na rynek w 2011 roku wraz z Hyundaiem Sonata. Pierwszy silnik z wtryskiem Bezpośrednim wyprodukowany przez Hyundaya. Jednostka miała zastąpić wysłużone już silniki z rodziny Theta I, które nie spełniały rygorystycznych norm obecnie obowiązujących. Silnik w całości został opracowany na jego poprzedniku w którym zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań. Blok silnika wykonany z wysokociśnieniowego odlewu aluminium przez co silnik stał się lżejszy co umożliwiło osiągnięcie wyższych parametrów i niższego poziomu spalania. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim wyposażone w zmienne fazy rozrządu CCVT i rozrządem opartym na łańcuchu. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 2.4 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na bardzo dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(9.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Rafał16.04.2018
Opinia:Jestem bardzo zadowolony z silnika jest mocny co najważniejsze bezawaryjny co jest dużym plusem w dzisiejszych czasach.Moc wystarczając,bardzo dobra kultura pracy i przyzwoite spalanie na poziomie 10 L przy jeździe dynamicznej.Nie wyobrażam sobie w takim dużym aucie silnika o mniejszej mocy i mniejszej pojemności.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Kia Sorento 2.4/ 174KM

Rocznik / Przebieg: 2011.r 142.000km

Średnie spalanie: 10 l/100km