Porsche

Silnik Porsche 3.8 24V Boxer Vario Cam+ 355KM M97

98
Silnik Porsche 3.8 24V Boxer Vario Cam+ 355KM M97

Silniki Porsche Boxer / V6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Porsche

Silnik Porsche 3.8 24V Boxer Vario Cam+ 355KM M97 był stosowany w latach 2005-2009 w modelu Porsche 911 Carrera i jest najmocniejszą odmianą z tej rodziny. Konstrukcja wolnossąca w całości wykonana z aluminium, wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz system zmiennych faz rozrządu VarioCam Plus.Jednostka nie jest wolna od wad do najbardziej znanych trzeba zaliczyć awarie łożyska wału pośredniego oraz powstawanie zatarć na cylindrach.


Kolejną problemem jest układ chłodzenia który jest dość awaryjny a zwłaszcza pompa wody.Na szczególną uwagę zasługuję niska żywotność łańcucha rozrządu którego wymianę serwis zaleca  przed przebiegiem 150 tys km !!!. Przed zakupem auta z tym silnikiem warto zwrócić uwagę na wyżej wymienione kwestie aby uniknąć dosyć kosztowych napraw.Po za tym silnik jest dynamiczny jego osiągi oraz kultura pracy jest dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy silnika
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania
  • konieczna wymiana łańcucha rozrządu przed przebiegiem 150tys/km

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami