Porsche

Silnik Porsche 3.6 V6 24V DFI 300KM-310KM M46

1096
Silnik Porsche 3.6 V6 24V DFI 300KM-310KM M46

Silniki Porsche Boxer / V6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Porsche

Silnik Porsche 3.6 V6 24V DFI 300KM-310KM jest najsłabszą odmianą z rodziny M46, która była stosowana w latach 2009 – 2016 w modelu Porsche Panamera. Silnik powstał na bazie bazie starszej odmiany M48. Jednostka wolnossąca w całości wykonana z aluminium, wyposażona we wtrysk  bezpośredni oraz system zmiennych faz rozrządu VarioCam+.


Silnik może poszczycić się wysoką kulturą pracy, bardzo dobrą dynamiką oraz świetnymi osiągami. Niestety cierpi na dosyć poważne awarie osprzętu takie jak awarie pompy wody, pompy wtryskowej jak również całego układu wtryskowego. Trzeba również nadmienić o problemach z przesuwnikami faz w układzie dolotowym oraz nagminne pękanie rur w układzie chłodzenia. Każdy potencjalny użytkownik powinien liczyć się z dużymi kosztami ewentualnych napraw.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • awaryjny układ wtryskowy
  • awarie pompy w zbiorniku
  • awarie pompy wtryskowej
  • pękające rury w układzie chłodzenia
  • awarie pompy wody

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 9.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: M46.20 / MCW.AA

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami