Nowość

Silnik Hyundai/Kia 1.5 DPi 110KM (G4LG)

2790
Silnik Hyundai/Kia 1.5 DPi 110KM (G4LG)

Silniki Hyundai/Kia MPI / DPI są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.5 DPi 110KM wszedł do produkcji w 2019 roku w modelu Hyundai i30. To odmiana z rodziny SmartStream opracowana przez inżynierów Hyundai Motor Group. Silnik 4-cylindrowy, wyposażony we wtrysk wielopunktowy w którym zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań. Jednostka posiada zaawansowany dwuportowy układ wtryskowy z 8 wtryskiwaczami na 4 cylindry. Jego zadaniem jest idealne dostosowanie wtrysku paliwa do komory spalania przez co obniżono poziom spalania oraz emisję spalin. Kolejnym rozwiązaniem jest zastosowanie termostatu sterowanego modułem, którego zadaniem jest szybsze nagrzanie jednostki. Silnik może poszczycić się niezła dynamiką, przyzwoitą kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania. W testach Hyundai i30 średnio spala 7 l na 100km.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • przyzwoita dynamika
  • dobre osiągi
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: HELIX 5W-30 / 0W30, wymiana po 7500/6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik 1.5 DPi jako jedyny z rodziny  Smart Stream nie posiada filtra GPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.3)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
50%
0%
0%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

22.06.2022 Hyundai i30
(9.0)
Opinia: Silnik bez fajerwerków, ale taki ma być ,jeżeli ktoś nie chce turbiny. Wcześniejsza opinia (dotycząca wymiany oleju co 7500 km),pisana nie wiem przez kogo ,bo wg książki ma być co 15000 km(robię co 10000). Silnik cichy i oszczędny . Jak każdy ,pali sporo w mieście
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Wystarczający do normalnego użytkowania
Wady: Jak na razie brak
  • Silnik: 1,5 dpi /110 km
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 19000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
20.03.2022 Hyundai i30 PDe
(5.7)
Opinia: Silnik jest reklamowany jako bezawaryjny w związku ze swoją prostotą i oszczędny, co ma potwierdzać niska emisja spalin. Z oboma atutami jest jednak względnie, zarówno z powodu skomplikowanego osprzętu, charakterystyki jednostki i zużycia paliwa. Silnik w podstawowym zakresie pracy 1-3 tys. obr. nie ma
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 5.0/10
Zalety: mało awaryjne z racji samego ich wieku, stosunkowo ciche w podstawowym zakresie pracy, w miarę prosta konstrukcja
Wady: brak dynamiki - papierowo dobrze wyglądające parametry, spalanie w mieście to niezłe 8 litrów
  • Silnik: 110 KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 6000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam