Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.5 16V DPi SmartStream 110KM G4LG

19031
Silnik Hyundai/Kia 1.5 16V DPi SmartStream 110KM G4LG

Silniki Hyundai Kia MPI / DPI są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.5 DPi 110KM wszedł do produkcji w 2019 roku w modelu Hyundai i30. To odmiana z rodziny SmartStream opracowana przez inżynierów Hyundai Motor Group. Silnik 4-cylindrowy, wyposażony we wtrysk wielopunktowy w którym zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań. Jednostka posiada zaawansowany dwuportowy układ wtryskowy z 8 wtryskiwaczami na 4 cylindry.


Jego zadaniem jest idealne dostosowanie wtrysku paliwa do komory spalania przez co obniżono poziom spalania oraz emisję spalin. Kolejnym rozwiązaniem jest zastosowanie termostatu sterowanego modułem, którego zadaniem jest szybsze nagrzanie jednostki. Silnik może poszczycić się niezła dynamiką, przyzwoitą kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania. W testach Hyundai i30 średnio spala 7 l na 100km.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • przyzwoita dynamika
  • dobre osiągi
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: HELIX 5W-30 / 0W30, wymiana po 7500/6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik 1.5 DPi jako jedyny z rodziny  Smart Stream nie posiada filtra GPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (7.5)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 8.6/10
Dynamika 5.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 2

Najbardziej awaryjna część

66%
6%
8%
6%
4%
6%
6%
Suma głosów: 53

Opinie użytkowników

26.03.2024 Hyundai I30
(8.7)
Opinia: Przebieg 40000KM. Najprostszy silnik - wolnossący, bez filtra GPF. Do codziennej jazdy wystarczający. Na autostradzie przy 140km/h obroty rzędu 3800obr/min. Średnie spalanie 7 litrów. Póki co bezawaryjny. Bardzo cichy. W dobie trzy cylindrowych 1.0 ten silnik to świetna alternatywa dla tych, którzy oczekują bezawaryjności podzespołów
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Prosta budowa silnika Tanie części Cichy Dobra kultura pracy
Wady: Za krótki 6 bieg Przy obciążonym samochodzie brakuje mu werwy (z powodu braku turbo)
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 40000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
06.11.2023 Hyundai i30 1.5 dpi
(7.3)
Opinia: Jeździłem wcześniej silnikami z turbo, renault arkana oraz WV Taigo. Różnica jeśli chodzi o dynamikę znacząca. Hyundai i30 z tym silnikiem nie wgniata w fotel. Natomiast oferuje całkiem niezłą kulturę pracy. Żeby odwozić dzieci do szkoły, na zakupy, po mieście idealny. W trasie wolał bym
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Dość cichy przy niskich i średnich obrotach Wysoka kultura pracy W miarę prosta konstrukcja, mam nadzieję, że będzie bezawaryjny Umiarkowane, akceptowalne zużycie paliwa
Wady: Niewielka moc Słaba elastyczność, mały moment obrotowy Głośny przy wyższych obrotach
  • Silnik: 1.5 dpi 110
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 25000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
26.08.2023 I30 kombi 1.5
(5.7)
Opinia: Silnik moze i trwaly tylko co z tego jak duzo pali
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • 3.0/10
Zalety: Trwalosc silnika i brak filtro dwumas i turba
Wady: Duze spalanie kiepskie plastiki i ogolnie slaby wyglad 20 wiek
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 67000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
20.08.2023 Hyundai i30
(8.3)
Opinia: Kupiłem w okazyjnej cenie nowy egzemplarz model comfort natomiast clasic plus nie polecam. Ogólnie cena powinna być nizsza
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Cichy Średnie spalanie przyzwoite
Wady: 3 razy silnik przy rozruchu nierównomiernie pracowal Z tyłu trochę mało miejsca jest na nogi Lakier bardzo słaby szybko się rysuje
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 20000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
02.04.2023 i 30 1,5 DPI, hatchback
(7.7)
Opinia: Silnik cichy i elastyczny. Jeżdżę po mieście w zakresie obrotów 1400 -2000 i bez problemów daje radę. Oczywiście nie mówię o przyśpieszaniach. Na drogach szybkiego ruchu trochę słaby w czasie wyprzedzań i potrzeba wysokich obrotów tj. powyżej 3500 i wyżej wykorzystując impet bo nie czuć
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Silnik cichy, elastyczny, ekonomiczny.
Wady: Silnik trochę słaby. Skrzynia ma za krótkie przełożenia.
  • Silnik: 1,5 -110 KM
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 11000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam