Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silniki Audi R5 EA828 są stosowane w samochodach marki
Silnik Audi 2.0i E R5 10V SOHC 115KM należy do rodziny silników EA828. Jednostka pięciocylindrowa, rzędowa stosowana w samochodach Audi 90 i Audi 100. Blok żeliwny, głowica aluminiowa z 10 zaworami w układzie SOHC. Silnik posiadał elektroniczny wtrysk paliwa (K-Jetronic lub KE-Jetronic).
Silnik 2.0i E R5 10V wyróżnia się:
Kulturą pracy charakterystyczną dla pięciu cylindrów
Prostotą konstrukcji – SOHC z 10 zaworami oraz mechaniczny układ zasilania
Trwałością – solidna konstrukcja żeliwnego bloku przy odpowiedniej konserwacji pozwalała na osiągnięcie znaczących przebiegów bez poważnych awarii.
Specyficznym brzmieniem, które do dzisiaj doceniają miłośnicy klasycznych Audi.
Audi 2.0i E R5 10V SOHC z rodziny EA828 to klasyczna, pięciocylindrowa jednostka benzynowa, reprezentująca charakterystyczne rozwiązania techniczne lat 80. i początku 90. XX wieku. Jego konstrukcja łączyła solidność z przyzwoitą dynamiką i specyficznym brzmieniem, stając się ciekawym przykładem motoryzacyjnych eksperymentów z układem R5 w epoce dominacji czterocylindrowców.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 10
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kody silnika: PS, RT
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |