Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 2.4i TWIN-TEC 136KM-144KM Z24XE miał zastosowanie w latach 2006-2011 w modelach klasy SUV Opel Antara oraz Chevrolet Captiva.Konstrukcja pochodzi z początku lat 70 tych która została poddana modyfikacji i otrzymała całkowicie nową głowicę cylindrów.Jednostka częściowo wykonana została z żeliwa-blok, natomiast głowica z aluminium.Rozrząd oparty na pasku którego interwał przypada przy przebiegu 120 tys/km jednak zaleca się jego skrócenie do przebiegu 60tys/km.
Konstrukcja bardzo trwała nie stwarzająca większych problemów,jednak z racji większych przebiegów użytkownicy sygnalizują pewne awarie.Do najczęstszych trzeba zaliczyć uszczelniacz wału korbowego oraz zatkanie układu odpowietrzania skrzyni korbowej.Na minus trzeba zapisać wysoki poziom spalania oraz bardzo głośny pracę .Po za tymi mankamentami jednostka jest bardzo trwała i przy odpowiednim serwisowaniu bezproblemowo powinna pokonać ponad 500 tys/km.Silnik spełnia normy spalin Euro4.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |