Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.0 R3 Turbo 84KM M132

995
Silnik Mercedes 1.0 R3 Turbo 84KM M132

Silniki Mercedes-Benz (2002-2015) są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz

Silnik Mercedes 1.0 R3 12V Turbo 84KM wprowadzony do produkcji w 2006 roku zasilał modele Smart fortwo. Jednostka 3-cylindrowa opracowana przez inżynierów Mitsubishi, która została wyposażona w turbosprężarkę. Konstrukcja w całości wykonana z aluminium – blok oraz głowica, z podwójnym wałkiem rozrządu wyposażonym w zmienne fazy rozrządu MIVEC. 


Wszystkie te zabiegi zdecydowanie wpłynęły na poprawę dynamiki oraz osiągów w porównaniu do wersji wolnossącej. Jedynym mankamentem może być zbyt wysokie spalanie średnio 7l/100 co nie jest wcale takim dobrym wynikiem jak na pojemność silnika oraz gabaryty auta. Poza tym jednostka jest bardzo trwała, nie przysparza użytkownikom większych problemów a dodatkowym plusem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • rozrząd na łańcuchu

Wady

  • spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 0W40/5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami