Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mercedes 1.0 R3 12V o mocach 61-71KM wprowadzony do produkcji w 2006 roku zasilał modele Smart fortwo. Jednostka 3-cylindrowa opracowana przez inżynierów Mitsubishi, która występowała w dwóch odmianach – wolnossącej oraz doładowanej. Konstrukcja w całości wykonana z aluminium – blok oraz głowica, z podwójnym wałkiem rozrządu wyposażonym w zmienne fazy rozrządu MIVEC.
Wszystkie te zabiegi zdecydowanie wpłynęły na poprawę kultury pracy przez co kierowcy nie odczuwają że jest to jednostka 3-cylindrowa. Jednak trzeba nadmienić, że auta z tym silnikiem nie grzeszą dynamiką jak również spalanie nie należy do bardzo niskich. Średnie wynosi 7l/100, co nie jest wcale takim dobrym wynikiem jak na pojemność silnika oraz gabaryty auta. Poza tym jednostka jest bardzo trwała, nie przysparza użytkownikom większych problemów a dodatkowym atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |