Mazda

Silnik Mazda 2.0 16V e-SkyActiv-G 150KM PE-XN

7555
Silnik Mazda 2.0 16V e-SkyActiv-G 150KM PE-XN

Silniki Mazda SkyActiv-G / X są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0 16V e-SkyActiv-G 150KM to rodzaj miękkiej hybrydy – rozwiązanie którego celem jest elektryczne wsparcie silnika spalinowego. Prąd powstaje w wyniku odzyskania energii podczas hamowania powstając w specjalnym generatorze.Celem takiego rozwiązania jest wsparcie silnika podczas rozruchu,zasilenia układów elektrycznych oraz pomoc podczas przyspieszenia.Różnica między miękką hybrydą a klasyczną jest taka że w klasycznej hybrydzie prąd jest magazynowany w specjalnych bateriach tu natomiast jest na bieżąco produkowany w generatorze i oddawany w wyżej wymienionych czynnościach.




Silnik w odróżnieniu do popularnych obecnie jednostek został opracowany na tradycyjnych rozwiązaniach w których zastosowano szereg zmian .Nie znajdziemy tutaj turbosprężarki czy małej pojemności lub trzech cylindrów jak to ma miejsce w konkurencyjnych firmach. Ale nie to jest powodem aby dorównać obecnym nowością i wprowadzić na rynek silnik o świetnych parametrach. Aby osiągnąć zamierzone cele takie jak dobre osiągi, redukcję emisji spalin oraz niższy poziom spalania wprowadzono szereg nowoczesnych systemów. Głównym rozwiązaniem było wprowadzenie systemu spalania HCCI (homogeneus charge compression ignitron) w skrócie jest to system mieszanki jednorodnej co oznacza samozapłon benzyny.



Zasadą systemu HCCI jest osiągnięcie wysokiej temperatury mieszanki jednak do tego potrzebny jest wysoki stopień sprężenia jak to ma miejsce w silnikach diesla. Inżynierom Mazdy udało się uzyskać stopień sprężenia 14:1 !!!  W porównaniu do tradycyjnych odmian gdzie wynosi 10:1. Jedynym problemem zostało wyeliminowanie tgz spalania stukowego, dlatego zastosowali kilka sposobów. Po pierwsze silnik został wyposażony we wtrysk bezpośredni, zmieniono kształt  tłoków i wprowadzono wtryskiwacze wielootworowe, wprowadzono dłuższe kolektory wydechowe żeby spaliny nie nagrzewały silnika. Dodatkowo jednostkę wyposażono w układ bezstopniowej  zmienny faz rozrządu S-VT.



Ponadto blok wykonany z aluminium oraz pierścienie tłokowe są o niskim tarciu. Wszystkie te systemy oraz zabiegi miały wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów, dobrych osiągów oraz niskiego poziomu spalania. Dynamika auta z tym silnikiem jest na wysokim poziomie, moc jest odczuwalna co przekłada się na dobre osiągi. Przykładowo Mazda 3 do setki potrzebuje niespełna 8.9 sekund !!!  W szczególności musimy pamiętać o regularnym serwisie, wymianach filtrów oleju oraz tankowania wysokiej jakości paliwa co zminimalizuje ewentualne awarie osprzętu lub samego silnika.Trzeba pamiętać, że Serwis Mazdy nie należy do tanich i w razie awarii musimy liczyć się z wyższymi kosztami w porównaniu do innych marek.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoita dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: SAE 0W20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

91%
9%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami