Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Alfa Romeo 2.0 MultiAir 200KM został opracowywany przez koncern Alfa Romeo i wprowadzony w 2016 roku. Miał zastąpić starsze jednostki 1.7 TBI. Jest to całkowicie nowa konstrukcja silników z rodziny GME Global Medium Engine produkowaną we włoskiej fabryce Termoli dla modeli Alfa Romeo Giulia oraz Stelvio. W tym samym czasie powstał bliźniaczy projekt silników o nazwie Hurricane dla pojazdów Jeep oraz Dodge przez amerykański koncern FCA Chrysler w Trenton. Silnik technologicznie bardzo zaawansowany w którym wprowadzono rewolucyjny system MultiAir (elektro-hydrauliczne sterowanie zaworami dolotowymi ).
Jest to konstrukcja turbodoładowana wykonana z aluminium z wtryskiem bezpośredni wyposażona w najnowszej generacji system Multiair III ze zmiennymi fazami rozrządu VVT. Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6/D-Temp i jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF. Jednostka może poszczycić się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |