Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Fiat 1.8 16V o mocy 113KM jest najsłabszą odmianą tej rodziny, która miała zastosowanie w modelach Fiat Bravo/Brava, Marea oraz Lancii Delta i Dedra. Jednostka z wtryskiem paliwa wielopunktowym, z rozrządem na pasku ze zmiennymi fazami rozrządu.
Silnik boryka się wieloma drobnymi ale uciążliwymi usterkami elektryki takimi jak czujnik sterującego wentylatorem który może doprowadzić do przegrzania silnika i awarie cewek. Dodatkowo musimy pamiętać o regularnej wymianie paska rozrządu maksymalnie co 80 tys/km oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za dobre osiągi, ale niestety kosztem wysokiego poziomu spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (7.7) |
| Trwałość | 7.0/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 8.0/10 |