Silniki Fiat 1.8/2.0/2.4 są stosowane w samochodach marki
Silnik Fiat 1.8 16V FVD o mocy 130-133KM miał zastosowanie w samochodach Fiat Punto, Stilo, Coupe oraz Lancia Delta, Dedra i Lybra. Jednostka z wtryskiem paliwa wielopunktowym, z rozrządem na pasku ze zmiennymi fazami rozrządu. Niestety silnik nie jest wolny od problemów, najbardziej uciążliwe oraz kosztowne to awarie wariatora zmiennych faz rozrządu. Również silnik boryka się wieloma drobnymi ale uciążliwymi usterkami elektryki takimi jak czujnik sterującego wentylatorem który może doprowadzić do przegrzania silnika i awarie cewek. Dodatkowo musimy pamiętać o regularnej wymianie paska rozrządu maksymalnie co 80 tys/km oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za dobre osiągi, ale niestety kosztem wysokiego poziomu spalania.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
bardzo dobra dynamika
dobre osiągi
prosta konstrukcja
dostępność części
Wady
możliwość awarii układu rozrządu (hydrauliczny wariator zmiennych faz rozrządu) pobór oleju
awarie cewki
awarie czujnika sterującego wentlatorem
wycieki
duże spalanie
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 80.000
Ilość oleju silnikowego:
4.2 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 20.000
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Silnik godny polecenia. Nie miałem z nim żadnych problemów. Dynamika bardzo dobra, spalanie OK.
Miasto 10,5l ; Trasa 5,5 ; Średnie 7,5 - normalna jazda (zima +1l).
Jeśli chodzi o wariator to nie każdy mechanior potrafi go dobrze wymienić :)