Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Fiat 1.8 16V FVD o mocy 130-133KM miał zastosowanie w samochodach Fiat Punto, Stilo, Coupe oraz Lancia Delta, Dedra i Lybra. Jednostka z wtryskiem paliwa wielopunktowym, z rozrządem na pasku, ze zmiennymi fazami rozrządu. Niestety silnik nie jest wolny od problemów, najbardziej uciążliwe oraz kosztowne to awarie wariatora zmiennych faz rozrządu.
Jednostka boryka się także z wieloma drobnymi ale uciążliwymi usterkami elektryki takimi jak czujnik sterującego wentylatorem, który może doprowadzić do przegrzania silnika i awarie cewek. Dodatkowo musimy pamiętać o regularnej wymianie paska rozrządu maksymalnie co 80 tys/km oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za dobre osiągi, ale niestety kosztem wysokiego poziomu spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 2) | (8.8) |
| Trwałość | 8.0/10 |
| Utrzymanie | 9.0/10 |
| Dynamika | 9.5/10 |