Silniki Fiat Torque / Pratola / Twin Cam są stosowane w samochodach marki
Silnik Fiat 1.8 16V FVD o mocy 130-133KM miał zastosowanie w samochodach Fiat Punto, Stilo, Coupe oraz Lancia Delta, Dedra i Lybra. Jednostka z wtryskiem paliwa wielopunktowym, z rozrządem na pasku ze zmiennymi fazami rozrządu. Niestety silnik nie jest wolny od problemów, najbardziej uciążliwe oraz kosztowne to awarie wariatora zmiennych faz rozrządu. Również silnik boryka się wieloma drobnymi ale uciążliwymi usterkami elektryki takimi jak czujnik sterującego wentylatorem który może doprowadzić do przegrzania silnika i awarie cewek. Dodatkowo musimy pamiętać o regularnej wymianie paska rozrządu maksymalnie co 80 tys/km oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za dobre osiągi, ale niestety kosztem wysokiego poziomu spalania.
Opinia:
Stilo 5d z tym silnikiem przy spokojnej jeździe pali 6,3 l benzyny - a jak już zaczniemy gnieść to może dojść do ok 8l. Jest dość dynamiczne i po kilku latach naprawdę lubię to auto. Bardzo elastyczny silnik - czasami piątkę wrzuca się przy
45-50 km/h - albo pokonuje zakręty 90 stopni na 5 biegu. Lubi olej brać i wylewać (uszczelki pod pokrywą zaworów). Do wymiany rozrządu rzeczywiście potrzebna jest specjalistyczna blokada kół zębatych - zwykłe śruby nie wystarczą i dlatego mechanicy często mają problem z jego wymianą.
7.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Elastyczny
Wady:
bierze olej
Silnik:
133 KM
Rocznik:
2002
Przebieg:
140000
Spalanie:
7.2 l/100km
Polecam
15.10.2016PitchBlack
(8.7)
Opinia:
Silnik godny polecenia. Nie miałem z nim żadnych problemów. Dynamika bardzo dobra, spalanie OK.
Miasto 10,5l ; Trasa 5,5 ; Średnie 7,5 - normalna jazda (zima +1l).
Jeśli chodzi o wariator to nie każdy mechanior potrafi go dobrze wymienić :)