Silnik PSA 3.0 V6 24V 190KM ES9 J4

3964
Silnik PSA 3.0 V6 24V 190KM ES9 J4

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 3.0 V6 24V z mocą 190KM o oznaczeniu ES9 J4 jest pierwszą odmianą z rodziny ES9 która weszła do produkcji w roku 1997. Kierowcy chwalą sobie silnik za przyzwoitą kulturę pracy bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy i dużą żywotność. Minusem jest bardzo drogi serwis oraz części, między innymi wymiana rozrządu to rząd wielkości około 1500zł. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • drogie części oraz użytkowanie
  • częste awarie cewki zapłonowej
  • droga wymiana rozrządu
  • duże spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
100%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami