Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 3.0 V6 24V z mocą 190KM o oznaczeniu ES9 J4 jest pierwszą odmianą z rodziny ES9 która weszła do produkcji w roku 1997. Kierowcy chwalą sobie silnik za przyzwoitą kulturę pracy bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy i dużą żywotność. Minusem jest bardzo drogi serwis oraz części, między innymi wymiana rozrządu to rząd wielkości około 1500zł. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
6-cylindrowy
Ilość zaworów:
24
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
Wady
drogie części oraz użytkowanie
częste awarie cewki zapłonowej
droga wymiana rozrządu
duże spalanie
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 120.000 km
Ilość oleju silnikowego:
5.3 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną