Silnik Alfa Romeo 1.7 16V Boxer

6136
Silnik Alfa Romeo 1.7 16V Boxer

Silniki Alfa Romeo Boxer / V6 Busso są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Lancia
  • Fiat

Silnik Alfa Romeo 1.7 Boxer 129KM występował w latach 90-tych i miał zastosowanie w samochodach Alfa Romeo 145 oraz 146. Jednostka ze względu na dużą awaryjność została wycofana na rzecz odmiany Twin Spark. Silnik może pochwalić się dobrą dynamiką oraz wysoką kulturą pracy niestety uchodzi za bardzo paliwożerny oraz awaryjny. Do najbardziej problematycznych usterek trzeba zaliczyć problem z układem korbowo-tłokowym, awariami pompy paliwa oraz oleju która doprowadza do poważnej usterki zatarcia jednostki. Dodatkowo trzeba pamiętać, że nie każdy mechanik podejmie się naprawy tego silnika również części nie zawsze są dostępne od ręki.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • bardzo ładne brzmienie

Wady

  • awarie układu korbowo-tłokowego awarie pompy oleju
  • awarie pompy paliwa
  • wysoki poziom spalania
  • awarie układu chłodzenia
  • awarie paska klinowego
  • bardzo drogi serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.60.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co co 20.000 km
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Ten silnik nie jest przystosowany do paliwa E10
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

25%
25%
0%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami