Silnik Alfa Romeo 1.6 8V Boxer

6038
Silnik Alfa Romeo 1.6 8V Boxer

Silniki Alfa Romeo Boxer / V6 Busso są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Lancia
  • Fiat

Silnik Alfa Romeo 1.6 Boxer 103KM występował w latach 90-tych i miał zastosowanie w samochodach Alfa Romeo 145 oraz 146. Jednostka ze względu na dużą awaryjność została wycofana w 1997 roku na rzecz odmiany Twin Spark. Silnik może pochwalić się dobrą dynamiką oraz wysoką kulturą pracy niestety uchodzi za bardzo paliwożerny oraz awaryjny. Do najbardziej problematycznych usterek trzeba zaliczyć problem z układem korbowo-tłokowym, awariami pompy paliwa oraz oleju która doprowadza do poważnej usterki zatarcia jednostki. Dodatkowo trzeba pamiętać, że nie każdy mechanik podejmie się naprawy tego silnika również części nie zawsze są dostępne od ręki.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • bardzo ładne brzmienie

Wady

  • awarie układu korbowo-tłokowego awarie pompy oleju
  • awarie pompy paliwa
  • wysoki poziom spalania
  • awarie układu chłodzenia
  • awarie paska klinowego
  • bardzo drogi serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co co 20.000 km
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Ten silnik nie jest przystosowany do paliwa E10
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.0)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

27.05.2021 Alfa Romeo 145
(8.0)
Opinia: Niestety znalezienie samochodu z tym silnikiem w dobrym stanie graniczy z cudem. Problemem jest też jego odpowiedni serwis - bo nie wielu mechaników się na nich zna, a jeszcze mniej podejmie się cokolwiek zrobić. Zadbany pracuje równomiernie i pięknie mruczy (nawet Chris Rea śpiewając o
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bardzo dobra dynamika, świetna akustyka pracy
Wady: duże zapotrzebowanie na benzynę i olej - wskazana kontrola poziomu oleju co 500-1000km, utrudniony dostęp do silnika (bo leży) i do wielu napraw wskazane jego wyciąganie
  • Silnik: 1.6/103 KM
  • Rocznik: 1994
  • Przebieg: 164 854
  • Spalanie: 8.4 l/100km
Polecam