Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.7 V6 24V 188KM-193KM G6EA

16947
Silnik Hyundai/Kia 2.7 V6 24V 188KM-193KM G6EA

Silniki Hyundai Kia GDI / T-GDI / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.7 V6 24V G6EA o mocy 188-193KM miał zastosowanie w modelu SUV Hyundai Santa Fe oraz Kia Magentis i Carnival. Jednostka 6-cylindrowa z wtryskiem wielopunktowym i rozrządem na pasku, którego interwał przypada na 120.000km lub 5 lat. Do największych kosztów, które poniesiemy można zaliczyć właśnie wymianę rozrządu co nie należy do tanich. W ASO około 1500zł a prywatnie w granicach 1000zł. Użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę oraz wysoka kulturę pracy jednostki.


Silnik bardzo trwały nie stwarzający większych problemów użytkownikowi, przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 500 tys nie jest dla niego problemem. Do największych minusów tej jednostki należy spalanie ale nie ma się co dziwić, odpowiada za to pojemność i moc oraz masa auta w których go znajdziemy. Problemem może być kosztowny serwis instalacji LPG, ponieważ silnik nie posiada hydraulicznej regulacji zaworów a co za tym idzie, musimy liczyć się z drogim serwisem przy ich regulacji.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika

Wady

  • regulacja luzów zaworowych
  • awarie czujnika położenia wału
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

60%
10%
0%
0%
10%
10%
10%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

05.07.2018 Krystian
(8.7)
Opinia: Z czystym sumieniem polecam ten silnik. Jest on naprawdę rewelacyjny i pracuje o wiele ciszej niż V6 konstrukcji Audi. Znakomicie reaguje na gaz, nie grzeje się w korku i nie bierze oleju. Brzmienie tego silnika, to muzyka dla uszu. Jedyny minus, to wysokie spalanie Pb,
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Magentis II/ 247 Nm, 188 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007/ 151500
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
24.04.2018 Janusz
(8.7)
Opinia: Silnik jest godny polecenia zwłaszcza w takim aucie,wogóle nie wyobrażam sobie mniejszego silnika w tym modelu.Jest bezawaryjny trwały nie bierze olej,jednak serwis i wymiany sa dosyć drogie oraz spalanie wysokie.Zastanawiam się nad LPG to było by rozwiązanie zwłaszcza że on dobrze znosi instalację.Jak dla mnie
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Santa Fe II 2.7 189KM
  • Rocznik / Przebieg: 2009 r 175 tys
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam