BMW

Silnik BMW 2.5 R6 24V 192KM M54B25

65885
Kategoria: Silniki BMW Serii M
Silnik BMW 2.5 R6 24V 192KM M54B25

Silniki BMW Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.5 R6 M54B25 o mocy 192KM miał zastosowanie w samochodach BMW Serii 3, Serii 5, Z4 oraz X3. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu. Co do usterkowości silników tej rodziny są na bardzo niskim poziomie, można rzec, że przy regularnym serwisowaniu jest zerowa!!! Do minusów trzeba zaliczyć spalanie które jest na wysokim poziomie a koszty utrzymania i serwisu nie należą do niskich. Poza tym silnik w opinii użytkowników jest chwalony za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • ubytki oleju
  • duże spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (8.7)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 8.2/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 0

Najbardziej awaryjna część

57%
5%
5%
4%
4%
3%
21%
Suma głosów: 122

Opinie użytkowników

29.10.2023 E61 BMW
(7.3)
Opinia: Dużo obracam BMW z m54, niezależnie czy 2,2 lub 2,5 albo 3.0 mamy ogólną uwagę że im starsze m54, tym większe prawdopodobieństwo że pobierze dużo oleju. Statystycznie ostatnie wypusty w e60/61 m54 są najbardziej OK. Z drugiej strony statystyka wskazuje że najbardziej zajechane są 3.0
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dobra kultura pracy i elastyczność.
Wady: Trochę słaba dynamika i często problemy z poborem oleju. Choć dziś każdy bierze to za normę ;)
  • Silnik: 2.5 m54b25
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
18.10.2023 X3 e83
(8.0)
Opinia: Dynamika nie powala, nawet zniechęca zależnie od masy auta. Spalanie także duże. Ale to wszystko wydaje się tak złe jak mamy na względzie moc, dynamikę i spalanie aut młodszych o 10-15 lat. Więc słabe podejście do ocen. Tym tokiem rozumowania można także ganiać zabytkowe jednostki
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Stara prosta jednostka. Świetna do LPG.
Wady: Mała dynamika, ale świetny do LPG.
  • Silnik: M54b25/ 192KM
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 370000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
24.06.2023 E61 przedlift
(8.7)
Opinia: Najbardziej rozsądny motor na dzisiejsze ceny paliw Pb i ON, ponieważ rewelacyjnie znosi LPG. Niestety w e61 największa pojemność M54 to 2.5 192KM. W takim aucie to trochę mało po czasie, ale płynność jazdy i brzmienie silnika rekompensuje braki mocy. Faktem jest że ciężko wymagać od wolnossącej
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: M54 to tylko zaleta patrząc na to co oferuje BMW po 2005r. w e60/e61 i f10/f11. Totalny brak korozji.
Wady: Kosztowne naprawy zawieszenia tył, ale za to komfort pneumatyki.
  • Silnik: M54B25 192KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
06.06.2023 E60/2004/przedlift
(9.7)
Opinia: Widząc zła opinie o tym silniku jestem przekonany ze komuś pomylił się M54 z następcami na literkę „N”. Źle ocenić m54 z punktu widzenia lat mógłby tylko ktoś mega nierozumny. I tak, wiem ze M52 był jeszcze lepszy. Ale praktycznie po 2000r go nie m
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Idiotoodporność. Trwałość i prostota. Wysoka naprawialność. Piękne brzmienie a jednocześnie cicha praca silnika.
Wady: Może mała dynamika? Ale w tamtych latach to raczej była „duża dynamika” jak na wolnossąca.
  • Silnik: M54/b25 192KM
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 360000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
06.02.2023 E61
(8.7)
Opinia: M54b25 to najmniejszy motor godny polecenia do e39 czy e60/e61. Piękne brzmienie, dobra elastyczność, spore spalanie, ale to R6- musi palić:) Motor podobno czasem pali olej - nie wiem co to dla Was oznacza bo każdy pali - u mnie max 2L/10000km. To jest nic, Honda
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Elastyczność, super brzmienie r6, bardzo dobra współpraca z lpg, mała awaryjność.
Wady: Sam silnik nie ma wad. Wadą jest czas i ludzie którzy źle traktowali je w przeszłości, bo jak wytłumaczyć ze mój nalatał 240000km na lpg i nie bierze oleju jak innym?
  • Silnik: 192 e61
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 340000
  • Spalanie: 11.5 l/100km
Polecam