Popularne na rynku

Silnik BMW 2.2 R6 170KM M54B22

60039
Kategoria: Silniki BMW Serii M
Silnik BMW 2.2 R6 170KM M54B22

Silniki BMW Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik 2.2 R6 M54B22 o mocy 170KM miał zastosowanie w samochodach BMW Serii  3 Serii  Z3 oraz Z4. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu. Co do usterkowości silników tej rodziny są na bardzo niskim poziomie, można rzec, że przy regularnym serwisowaniu jest zerowa!!! Do minusów trzeba zaliczyć spalanie, które jest na wysokim poziomie a koszty utrzymania i serwisu nie należą do niskich. Poza tym silnik w opinii użytkowników jest chwalony za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • ubytki oleju
  • duże spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.7)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 6.8/10
Dynamika 7.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

66%
8%
4%
2%
8%
4%
8%
Suma głosów: 132

Opinie użytkowników

08.03.2021 e46
(7.3)
Opinia: Silnik ładnie brzmi, nie pali dużo jak na 6 cylindrów, ale o wyścigach zapomnijcie. Niby 177 koni, ale zanim przemielisz w biegach to diesle po sto pare koni już Ci odjadą :).
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: trwałość, brzmienie, dobry do lpg, spalanie
Wady: 6 cylindrów, a dynamika tylko troche lepsza od 4 cyl. Przy dużych przebiegach i nie dbaniu pali sporo oleju.
  • Silnik: 177/m54b22
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 155 000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
16.08.2020 bmw e60
(6.7)
Opinia: Na poczatku chce zaznaczyć ze jesli ktos oczekuje szybkich startów z pod swiateł i efektu wbijania w fotel to nie z tym silnikiem. Jednak odwdziecza sie fantastyczna kulturą pracy i wielką elastycznoscią , posiadam 6 biegowy manual i jedzie sie calkiem przyjemnie. Odrazu czuc ze
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 4.0/10
Zalety: bezawaryjnosc kultura pracy elastycznosc
Wady: przy niedbaniu o auto czesto lubia powstawac wycieki z roznych podzespołów silnika
  • Silnik: 2,2 170 km
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 190
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
25.10.2018 Maciej
(7.0)
Opinia: Silnik trwały, dość dobry w eksploatacji lubi lpg, duża dostępność część zamiennych używanych i nowych, utrzymanie auta nie jest zbyt kosztowne, historia lubi się powtarzać z uszczelką głowicy, jest spora różnica temperatury silnika między 1 a 6 cylindrem, wystepuje przeciekanie silka w okolicach miski oraz
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: M54B22 170KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003 190000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
07.08.2018 Tomasz
(8.7)
Opinia: Silnik bardzo dobry i godny polecenia, koszty eksploatacji tańsze niż R4 i do tego dużo mniej awaryjny. Zrobiłem już nim masę kilometrów a micha dalej się cieszy. Polecam!!! :)
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 320i 2.2 170 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
12.05.2017 Fatboy
(8.7)
Opinia: Silniki R6 wykonane przez BMW to legenda ;) i moj przykład to potwierdza. Jest to niezawodne serce auta od którego wymaga sie więcej niż dojechać i wrócić z pracy. Dynamiczny, pięknie brzmiący, niezawodny, pancerny, i świetnie współpracujący z LPG :)) Moja bunia ma na liczniku
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: e46 2,2 170km
  • Rocznik / Przebieg: 2001
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam