 Alfa Romeo
				Alfa Romeo
			
			
				 BMW Seria M
				BMW Seria M
			
			
				 BMW Seria N
				BMW Seria N
			
			
				 BMW Twin Power
				BMW Twin Power
			
			
				 Chevrolet / Daewoo
				Chevrolet / Daewoo
			
			
				 Chrysler
				Chrysler
			
			
				 Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
				Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
			
			
				 Fiat 1.3/1.4/1.6
				Fiat 1.3/1.4/1.6
			
			
				 Fiat 1.8/2.0/2.4
				Fiat 1.8/2.0/2.4
			
			
				 Ford Zetec
				Ford Zetec
			
			
				 Ford Duratec
				Ford Duratec
			
			
				 Ford EcoBoost/Ti-VCT
				Ford EcoBoost/Ti-VCT
			
			
				 i-DSI/i-VTEC
				i-DSI/i-VTEC
			
			
				 VTEC/Non-VTEC
				VTEC/Non-VTEC
			
			
				 Hyundai / Kia
				Hyundai / Kia
			
			
				 Jaguar / Land Rover
				Jaguar / Land Rover
			
			
				 MZR Serii Z/L
				MZR Serii Z/L
			
			
				 Serii B/F/K
				Serii B/F/K
			
			
				 SkyActiv-G/X
				SkyActiv-G/X
			
			
				 R3/R4/R6
				R3/R4/R6
			
			
				 V6/V8/V12
				V6/V8/V12
			
			
				 Mitsubishi
				Mitsubishi
			
			
				 Nissan
				Nissan
			
			
				 Opel
				Opel
			
			
				 PSA EW/ES
				PSA EW/ES
			
			
				 PSA TU/XU
				PSA TU/XU
			
			
				 PSA VTi/PureTech
				PSA VTi/PureTech
			
			
				 Renault
				Renault
			
			
				 Suzuki
				Suzuki
			
			
				 Toyota
				Toyota
			
			
				 FSI
				FSI
			
			
				 MPI
				MPI
			
			
				 TSI
				TSI
			
			
				 Volvo
				Volvo
			
		Silnik Alfa Romeo 2.2 JTS o mocy 185KM miał zastosowanie w samochodach marki Alfa Romeo 159, Brera i Spider. Silnik z wtryskiem bezpośrednim oraz rozrządem opartym na łańcuchu jest rozwinięciem konstrukcji Opla. Jednostka trwała jednak wymagająca odpowiedniego eksploatowania a w szczególności tankowania dobrej jakości paliwa i przestrzegania terminu serwisu. Silnik boryka się z kilkoma poważnymi problemami takimi jak gromadzenie się nagaru na zaworach ssących typowe dla silników z wtryskiem bezpośrednim.
Kolejną bolączką są awarie rozrządu- naciągające się łańcuchy rozrządu, powodem są wadliwe napinacze, dodatkowo szybko zużywają się wałki rozrządu. Poza tymi mankamentami jednostka może zaspokoić wybrednych kierowców szukających sportowych doznań. Silnik jest bardzo dynamiczny, zrywny o bardzo ładnym brzmieniu a kultura pracy jest na najwyższym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 4) | (7.0) | 
| Trwałość | 6.8/10 | 
| Utrzymanie | 4.8/10 | 
| Dynamika | 9.5/10 |