Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Alfa Romeo 2.2 JTS o mocy 185KM miał zastosowanie w samochodach marki Alfa Romeo 159, Brera i Spider. Silnik z wtryskiem bezpośrednim oraz rozrządem opartym na łańcuchu jest rozwinięciem konstrukcji Opla. Jednostka trwała jednak wymagająca odpowiedniego eksploatowania a w szczególności tankowania dobrej jakości paliwa i przestrzegania terminu serwisu. Silnik boryka się z kilkoma poważnymi problemami takimi jak gromadzenie się nagaru na zaworach ssących typowe dla silników z wtryskiem bezpośrednim.
Kolejną bolączką są awarie rozrządu- naciągające się łańcuchy rozrządu, powodem są wadliwe napinacze, dodatkowo szybko zużywają się wałki rozrządu. Poza tymi mankamentami jednostka może zaspokoić wybrednych kierowców szukających sportowych doznań. Silnik jest bardzo dynamiczny, zrywny o bardzo ładnym brzmieniu a kultura pracy jest na najwyższym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 4) | (7.0) |
| Trwałość | 6.8/10 |
| Utrzymanie | 4.8/10 |
| Dynamika | 9.5/10 |